Thursday, Jul 9, 2020

صفحه نخست » معاون وزیر ورزش خواستار مجازات شلاق قهرمان جهان شد

washu_070920.jpgمهدی رستم‌پور - رادیو فردا

مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش، خواستار مجازات و اجرای حکم شلاق برای قهرمان سنگین‌وزن ووشوی جهان شده است.

علی میرمیران برنده دو مدال طلای جهانی، قهرمان آسیا و قهرمان جام جهانی در دسته سنگین وزن رشته رزمی ووشو است.

با شکایت علی‌نژاد در دورانی که ریاست فدراسیون ووشو را در اختیار داشت، شعبه دوم دادگاه کیفری تهران رای به ۵۰ ضربه شلاق به «اتهام افترا و نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر» داد.

7766.jpgپس از توقف اجرای حکم، آقای علی‌نژاد به شعبه ۷۰ دادگاه تجدیدنظر شکایت برد تا مجازات شلاق را اعمال کنند.

جستجو در آرشیو خبرگزاری‌ها نشان می‌دهد که مصاحبه‌های چندانی از آقای میرمیران وجود ندارد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

خبرگزاری ایسنا از سال ۹۶ به این سو که علی میرمیران با غضب مهدی علی‌نژاد مواجه شد، گفت‌وگویی با او انجام نداده است.

او در دوران ریاست علی‌نژاد بر فدراسیون ووشو گفته بود: «ایشان در دو دوره انتخابات با نقض قانون پنجم اساسنامه وزارت ورزش، تخلف و تقلب کرده و طبق بندهای ششم و نهم نمی‌تواند رئیس شود».

این مصاحبه با خبرگزاری فارس انجام شده و میرمیران گفته: «علی‌نژاد در دولت کنونی تا زانو خم می‌شود. این فرد از جنس ورزش نیست. حصاری دور خود کشیده و حکومت می‌کند. کمیته انضباطی مرا دو سال از ووشو محروم کرده در حالی که سال‌هاست محرومم و بیرون از این رشته‌ام.»

او برای دادخواهی درباره حکم محرومیت از ووشو، خواستار وقت ملاقات با سلطانی‌فر وزیر ورزش شده بود. حکم محرومیت باعث شد از ادامه مسئولیت و مربیگری او در گیلان جلوگیری شود.

در آن مقطع محمدرضا جعفری سرمربی سابق تیم ملی ووشو نیز پس از انتقاد به مقدار پاداش رئیس جمهور به مدال آوران، به کمیته انضباطی احضار شد اما به اتفاق میرمیران از حضور در جلسه خودداری کرد.

جعقری نیز سه سال محروم شد. این مدت حتی در ورزش ایران هم محرومیتی بی‌سابقه برای مصاحبه‌های انتقادی است.

حالا در حکمی که تاریخ صدورش اردیبهشت ۹۹ است و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اجرای مجازات شلاق برای سه سال به حالت تعلیق درآمده.

در متن حکم صادره آمده: «موکداً تذکر داده می‌شود چنانچه در ایام تعلیق مرتکب یکی از جرائم عمدی مستوجب حد الهی قصاص یا مستلزم پرداخت دیه یا تعزیر تا درجه هفت گردد، علاوه بر مجازات جرم جدید، با لغو قرار تعلیق فوق‌الذکر مجازات ۵۰ ضربه شلاق به اجرا گذاشته خواهد شد.»

آقای علی‌نژاد که جایگزین محمدرضا داورزنی شده است، پیشتر به خاطر برگزاری انتخابات دوومیدانی در اوج شیوع ویروس کرونا با انتقاد مسئولین هیات‌های استانی مواجه شده بود.

نمایندگان ۱۶ استان‌ بخاطر محدودیت‌های مسافرتی نتوانستند به مجمع دوومیدانی بیایند اما علی‌نژاد در این باره گفت: «ویروس بلاتکلیفی دوومیدانی خطرناک‌تر از ویروس کروناست.»

مطالب انتقادی از آقای علی‌نژاد در رسانه‌ها نایاب است در حالی که به تناوب از وزیر ورزش انتقاد می‌شود.

گفته می‌شود مناسبات علی‌نژاد با برخی رسانه‌های ورزشی از زمان ریاست ووشو، همچنین پیگیری قضایی او برای مجازات شلاق منتقدان، از جمله دلایل عدم انتقاد از عملکرد او در رسانه‌هاست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy