Friday, Jul 10, 2020

صفحه نخست » نخست وزیر عراق: انتقام خون الهاشمی را از قاتلان غیرعراقی او خواهیم گرفت

arab2.jpgالعربیه - مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به خانوادۀ هشام الهاشمی پژوهشگر عراقی ترور شده منتقد نفوذ ایران در این کشور قول داد که انتقام وی را از قاتلان غیرعراقی او خواهد گرفت.

نخست وزیر عراق، مصطفی الکاظمی، جمعه 10 ژوئیه در ملاقات با همسر و فرزندان هشام الهاشمی پژوهشگر به قتل رسیدۀ عراقی، از او به عنوان قهرمان، دوست شخصی و از چهره های مهم جامعۀ مدنی عراق یاد کرد و قاتلان وی را «افرادی بزدل خواند که از کلمات می‌ترسند.»

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

نخست وزیر عراق سپس افزود که «هشام تنها می خواست به یاری کلام به هم میهنانش کمک کند.»

الکاظمی سپس تاکید کرد که «این ترور، کار یک عراقی نیست. عراقی ها هم وطن خود را به قتل نمی رسانند. انتقام خون هشام را خواهم گرفت و قاتلان او آزاد زندگی نخواهند کرد.»

هشام الهاشمی، پژوهشگر چهل و هفت سالۀ عراقی، دوشنبۀ گذشته در مقابل خانه اش توسط موتورسواران مسلح به قتل رسید. فرزندان وی اولین کسانی بودند که جسد پدر خود را در مقابل منزل کشف کردند.

این در حالی است که بسیاری در عراق اعلام کرده اند که شبه نظامیان وابسته به ایران، هشام الهاشمی را ترور کرده اند.

پیش از قتل الهاشمی، ده‌ها فعال سیاسی مخالف سلطۀ نظام ایران بر عراق به شیوۀ مشابه توسط موتورسواران مسلح در برابر منازل شان به قتل رسیدند و تاکنون هیچیک از عوامل، شناسایی و دستگیر نشده اند.

گفتنی است که گروه‌های شبه نظامی نبابتی نظام ایران درعراق، موضوع جستارها و مقالات الهاشمی را تشکیل می‌دادند.

به گفته بستگان الهاشمی این گروه‌ها اخیراً پژوهشگر عراقی را تهدید به مرگ کرده بودند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجۀ آمریکا چهارشنبه هشتم ژوئیه از دولت بغداد خواست که «سریعاً عاملان این جنایت وحشتناک را به دست عدالت بسپارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy