Saturday, Jul 11, 2020

صفحه نخست » روحانی: تعطیل کنیم مردم از بهم‌ریختگی و گرسنگی اعتراض می‌کنند

arab2.jpgالعربیه - رئیس‌جمهوری ایران با بیان اینکه راحت‌ترین راه این است که همه فعالیت‌ها را تعطیل کنند اعلام کرد که با چنین اقدامی، روز بعد «مردم از بهم‌ریختگی و گرسنگی اعتراض می‌کنند».

اگر همه‌چیز بسته شود، مردم از گرسنگی و بیکاری به خیابان خواهند آمد

اکنون نه زمان جشنواره است و نه زمان سمینار است. حتی نسبت به کنکور هم اگر وزارت بهداشت اشکال داشته باشد، حتماً یک چارچوبی تمهید می‌کنیم که مشکلی نباشد.

رییس‌جمهور گفت: وی افزود: راحت‌ترین کار این است که همه‌چیز بسته شود اما بعدش هم مردم از گرسنگی و فقر و بیکاری به خیابان خواهند آمد.

بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم، شنبه 11 ژوئیه 2020، حسن روحانی در آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد که تعطیلی کسب و کار و فعالیت اقتصادی در طولانی مدت قابل اجرا نیست و هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند شش ماه این کار را ادامه دهد و مردم هم نمی‌پذیرند.

او رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، خودداری از تشکیل تجمعات مانند عزا، عروسی، سمینار و جشنواره، برای حل بحران کرونا در این کشور را خواستار شد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

روحانی با اشاره به محدودیت‌هایی که کشورهای دیگر برای ادامه حیات اقتصادی جامعه ایجاد کرده‌اند، این اقدام را «راحت‌ترین کار» قابل انجام توصیف کرد و گفت: «راحت‌ترین راه این است که همه فعالیت‌ها را تعطیل کنیم و روز بعد نیز مردم از بهم‌ریختگی و گرسنگی اعتراض کنند؛ در دنیا کسی این را نمی‌پذیرد».

Volume 0%

گفتنی است، براساس آخرین گزارش‌ها درباره شیوع بیماری کووید 19 در ایران تا روز 3 مه که از سوی کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت ایران منتشر شد، پیک دوم کرونا در 15 استان این کشور مشاهده شد.

از سوی دیگر، آمار مبتلایان و فوتی‌های این بیماری در ایران روز به روز با سرعت بیشتری افزایش می‌یابد. مطابق آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت ایران، با جان باختن 188 بیمار مبتلا به کووید 19 طی 24 ساعت گذشته، مجموع فوتی‌های این بیماری به 12635 نفر در این کشور رسید و با شناسایی 2397 بیمار جدید کووید 19 از دیروز تا امروز مجموع جان‌باختگان 255117 نفر شد.

این آمار نشان می‌دهد، «نرخ مرگ» در ایران 5.5 درصد است و از 5.4 به 5.5 درصد طی 10 روز اخیر افزایش یافته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy