Thursday, Jul 16, 2020

صفحه نخست » در درگیری مسلحانه در سروآباد مریوان دو عضو سپاه کشته و دو تن دیگر مجروح شدند

رادیو زمانه - در درگیری مسلحانه نیروهای سپاه پاسداران با یکی از احزاب مسلح کرد، دست‌‌کم دو تن از نیروهای سپاه کشته و یک نفر دیگر هم مجروح شدند. روابط عمومی قرارگاه حمزه سپاه با انتشار اطلاعیه‌ای این خبر را تأیید کرد.

روابط عمومی قرارگاه حمزه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه ۲۶ تیر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد شامگاه گذشته در اطراف روستای بلبر منطقه اورامان از توابع سروآباد مریوان در درگیری مسلحانه با یکی از احزاب کرد دو نفر کشته و یک نفر زخمی شدند. سپاه پاسداران ادعا می‌کند که این اشخاص در حال «مردم‌یاری و کمک‌رسانی به اهالی منطقه در روزهای سخت مبارزه با ویروس کرونا» بودند.

pjak1.jpg

اعضای پژاک در حال نصب تصویر اوجالان در قندیل ــ عکس: AFP

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو اما گزارش داده‌ است که در روستای بلبر در نوار مرزی هورامان - مریوان نیروهای «یکی از احزاب کردستانی» دو تن از اعضای سپاه بە نام‌‌های جمال کریمی مسئول پایگاه بلبر و محمد کرمی کشتە شدەاند. همچنین دو پاسدار دیگر از این گروه شش نفره زخمی شدەاند کە هویت یکی از آنها محمد علی مرادی اعلام شدە است.

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

گروه پژاک، (حزب حیات آزاد کردستان) اهداف مشترکی با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) دارد و با عملیات مسلحانه در سطح کردستان ایران فعال است. در سال‌های ۹۷ و ۹۸ پژاک چندین عملیات مسلحانه علیه سپاه پاسداران در مریوان انجام داده است. در یکی از بزرگ‌ترین این عملیات ۱۹ تن از اعضای سپاه پاسداران در روستای دری از توابع شهرستان مریوان کشته و مجروح شدند. آمریکا، ترکیه و ایران این گروه را تروریستی اعلام کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy