Monday, Jul 20, 2020

صفحه نخست » نوسان یک روزه ۱۵۰۰ تومانی دلار

dollar_071720.jpgاخبار تکمیلی یکشنبه ۲۹ تیر:

امروز در شروع خرید و فروش بازار، دلار آمریکا باری دیگر رکورد شکست و وارد کانال ۲۶ هزار تومانی شد.

رادیو فردا - در جریان معاملات روز پرنوسان نرخ ارز، بهای آزاد فروش هر دلار آمریکا پس از ثبت نرخ بی‌سابقه ۲۶ هزار تومان تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان افت کرد ولی بار دیگر پیشروی خود را به سمت ۲۵ هزار تومان آغاز کرد.

قیمت دلار در ابتدای سال جاری ۱۶ هزار تومان و در ابتدای سال ۹۷ حدود ۴۷۰۰ تومان بود.

پول ملی ایران از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حدود ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

سقوط ارزش ریال در حالی ادامه دارد که در روزهای گذشته عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران با وعده «دخالت هدفمند» از کنترل بازار ارز خبر داده بود.

به نظر می‌رسد در کنار سقوط صادرات کشور، ناتوانی دولت در تزریق ارز به بازار و رشد افسارگسیخته نقدینگی به شتاب گرفتن رشد نرخ ارز دامن زده است.
سبقت ریال ایران از بولیوار ونزوئلا؛ ضعیف‌ترین پول جهان چیست؟

ریال ایران با سبقت از بولیوار ونزوئلا، پایین‌ترین نرخ برابری ارزهای ملی جهان را در مقابل دلار آمریکا و یورو ثبت کرد.

در حالی که روز یکشنبه (۱۹ ژوئیه) هر دلار آمریکا در مقابل ۲۲۳ هزار و ۵۴۴ بولیوار مبادله شد، نرخ دلار در بازار تهران حدود ۲۵۰ هزار ریال بود.

پس از ریال و بولیوار، دانگ ویتنام در جایگاه سومین ارز ملی قرار دارد که پایین‌ترین نرخ برابری را در مقابل دلار آمریکا و پول واحد اروپایی داراست.

نرخ برابری هر دلار آمریکا با دانگ، روز یکشنبه، ۲۳ هزار و ۱۹۲ بود.

گزارش شنبه ۲۸ تیر:

بازار دلار از کنترل خارج شد، سقوط آزاد ریال

ایران اینترنشنال - روند افزایشی قیمت ارزهای خارجی در ایران همچنان ادامه دارد و در اولین روز هفته، هر دلار آمریکا در بازار تهران بیش از ۲۵ هزار تومان معامله شد.

بر اساس اطلاعاتی که در وب‌سایت‌های نرخ ارز منتشر شده، هر دلار آمریکا در بازار آزاد ایران در روز شنبه ۲۸ تیر، به بیش از ۲۵ هزار ۵۰۰ تومان رسید.

همچنین قیمت یورو به مرز ۲۹ هزار تومان نزدیک شد.

همزمان، خبرگزاری ایسنا نوشت صرافی‌های بانکی هر دلار آمریکا را معادل ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان می‌فروشند که این نرخ در مقایسه با آخرین روز معاملات هفته گذشته ۱۵۰ تومان افزایش یافته است.

همچنین، این صرافی‌ها هر یورو را به قیمت ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان می‌فروشند که نسبت به روز پنج‌شنبه ۱۵۰ تومان گران‌تر شده است.

به گزارش رادیو فردا به‌رغم وعده‌های عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران، برای کنترل بازار ارز طی هفته‌های گذشته، افت ارزش پول ملی ایران کماکان ادامه دارد.

مقام‌های دولتی روحانی در روزهای گذشته از برنگشتن ارز حاصل از صادرات به عنوان کانون بحران نام برده‌اند و تلاش کرده‌اند با تهدید صادرکنندگان به برخورد قضایی، آنها را وادار کنند که ارز را به کشور برگردانند.

جمهوری اسلامی ایران که از اردیبهشت سال ۹۷ پس از خروج آمریکا از برجام، هدف شدیدترین تحریم‌های واشینگتن قرار گرفته در زمینه صادرات نفتی و غیرنفتی با مشکلات زیادی دست به گریبان است.

علاوه بر این، بحران شیوع کرونا و کاهش شدید صادرات غیرنفتی ایران به برخی کشورهای منطقه نیز در تشدید این بحران موثر بوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

پول ملی ایران از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از ۵۵ درصد از ارزش خود را از دست داده و رشد قیمت ارز و طلا در بازارهای آزاد ایران با شتاب زیاد ادامه دارد.

این افزایش در حالی است که دخایر ارزی ایران هم تحت تاثیر تحریم‌ها به شدت کاهش یافته و به گزارش موسسه دارایی بین‌المللی در دی‌ماه پارسال، این ذخایر به حدود ۷۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy