Sunday, Jul 19, 2020

صفحه نخست » انفجار نیروگاه برق در اصفهان

fire_071720.jpgاین بار «فرسودگی ترانس برق» دلیل حادثه اعلام شد

ایندیپندنت فارسی - در پی انفجارهای سریالی در زیرساخت‌های تولید انرژی ایران، صبح روز یکشنبه، ۲۹ تیرماه، پست برق نیروگاه اسلام‌آباد اصفهان منفجر شد. اما شرکت تولید نیروی برق اصفهان، دلیل این انفجار را «فرسودگی ترانس برق» عنوان، و اعلام کرد که خللی در تداوم تأمین برق مشترکان و فعالیت این نیروگاه ایجاد نشده است.

این اتفاق حدود ساعت پنج صبح به وقت محلی رخ داد و بر اساس گفتگویی که سعید محسنی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان با ایرنا انجام داده، این پست برق پس از حدود دو ساعت به حالت عادی برگشته است.

در همین زمینه: قسمت ششم سریال «تهران» در مورد طرح اسراییل برای انفجار نیروگاه برق در جمهوری اسلامی

نیروگاه حرارتی اسلام‌آباد اصفهان، قدیمی‌ترین نیروگاه این استان، و در حاشیه زاینده‌رود و جنوب‌غربی شهر اصفهان واقع است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

این اتفاق در حالی امروز، ۲۹ تیرماه، در اصفهان رخ داده که انفجارهای دیگری از جمله در تاریخ‌های ششم تیرماه در شرق تهران، ۱۲ تیرماه در تأسیسات غنی‌سازی نطنز و ۲۰ تیرماه در منطقه گرمدره اتفاق افتاده است. مقام‌های ایران همه این انفجارها را به نقص فنی نسبت داده‌اند.

در عین حال، چند ساعت پیش، بی‌بی‌سی تصاویر ماهواره‌ای از غرب تهران و منطقه گرمدره منتشر کرد که آثار یک انفجار یا آتش‌سوزی را نشان می‌دهد. محل سوختگی، حدود ۲۲ هزار مترمربع، یا معادل حدود سه برابر یک زمین فوتبال است. مقام‌های محلی ایران حتی شنیده شدن صدای انفجار در این منطقه را هم تکذیب کرده بودند.

در پی این انفجارها، بسیاری انگشت اتهام را به سمت اسرائیل نشانه رفتند. در عین حال، چند روز پیش وب‌سایت یاهو از مجوزی پرده برداشت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ برای انجام یک سری عملیات مخفیانه سایبری علیه ایران به سازمان جاسوسی این کشور (سیا) داده است. در این گزارش آمده بود که از دو سال پیش تاکنون، سیا دست‌کم ۱۲ عملیات، که در سیاهه خواسته‌هایش بوده را به اجرا درآورده است. این عملیات شامل اقدامات مخربی همچون آتش‌سوزی، انفجار و نشت اطلاعات می‌شود.

خطر کمبود برق و احتمال خاموشی در ایران وجود دارد

رادیو بین المللی فرانسه - روز یکشنبه ٢٩ تیر/ ١٩ ژوئیه، سخنگوی صنعت برق ایران گفت: "با گرم شدن هوا شاهد شکسته شدن رکورد مصرف برق هستیم و اگر همکاری مشترکان وجود نداشته باشد احتمالاً شاهد خاموشی خواهیم بود".

مصطفی رجبی مشهدی، به خبرگزاری ایسنا گفت که روز گذشته- شنبه- رکورد مصرف برق شکست و بیش از یک نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی از مصرف سال گذشته فراتر رفت. در مقام مقایسه، تولید نیروگاه اسلام‌آباد اصفهان که روز یکشنبه ٢٩ تیر دچار حادثه شد، حدود ۵۰۰ مگاوات است. به گفتۀ وی در حال حاضر مصرف برق در کشور از ۵۸ هزار مگاوات کمی فراتر رفته، در حالی که توان تولید برق ایران حدود ۵۹ هزار مگاوات است. بنابراین مصرف به مرز بسیار حساسی رسیده و نگرانی‌هایی را در مورد تأمین برق به وجود آورده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

سخنگوی صنعت برق توضیح داد که طبق پیش‌بینی‌ها، هفتۀ آینده هوا گرم‌تر خواهد شد و مصرف افزایش خواهد یافت. اما اگر میزان مصرف ۱۰ درصد کاهش نیابد، تأمین برق دچار مشکل خواهد شد. او اضافه کرد که اگر همۀ مشترکان در ساعت‌های بین ۱۳ تا ۱۷ مصرف برق خود را تنها ۱۰درصد کاهش دهند، شرایط تأمین برق در وضعیت عادی قرار خواهد گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy