Wednesday, Jul 22, 2020

صفحه نخست » آیا کلید‌های کاخ سفید در دست ترامپ باقی می‌ماند؟

entekhab21-3.jpgبا اینکه برخی از طرفداران ترامپ اخیرا پیروزی‌های خوبی در انتخابات زمینه‌ای جمهوری خواهان داشته اند، نظر سنجی‌ها حاکی از آن است که ترامپ در چند ایالت محوری و اصلی در آمریکا، که البته مهمترین ایالت‌های نفوذ جمهوری خواهان هستند، از رقیب دموکرات خود، جو بایدن، عقب است.

إیاد أبو شقرا در الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از یک سال پیش وارد مرحله شمارش معکوس شده است. با اینکه احسات منفی زیادی نسبت به دونالد ترامپ وجود داشت، اما تا ۱۲ ماه پیش، انتخاب مجدد او تقریبا قطعی بود. به این دلیل که شاخص‌های اقتصادی کاملا به نفع ترامپ بوده و از موفقیت او در این زمینه حکایت داشت. همین مساله باعث شده بود تلاش‌های مخالفان وی در حزب دموکرات نیز نتواند مانع محبوبیت بیشترش در بین جمهوری خواهان شود.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: از سوی دیگر، محبوبیت ترامپ در خارج از آمریکا نیز دیده می‌شد، بویژه پس از آنکه با جدیت با چین رقابت کرده و توانست انگشت اتهام را متوجه چین کند، به این صورت که آن را منبع خطر بزرگی برای آینده نفوذ واشنگتن معرفی کرده و باعث دوری نسبی چین از روسیه شود. شرایط به همین منوال بود تا اینکه در اوایل فوریه شاهد شیوع کووید ۱۹ در داخل ایالات متحده بودیم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy