Monday, Aug 3, 2020

صفحه نخست » اسرائیل چهار نفر (احتمالاً از نیروهای سپاه قدس - حزب الله) را در حال بمب‌گذاری در مرز سوریه به هلاکت رساند + فیلم

isr_080320.jpgارتش اسرائیل چهار نفر را که در تاریکی شب از سوریه وارد نقطه مرزی اسرائیل شده و مشغول کارگذاری مواد انفجاری بودند، به موقع شناسایی کرد و با انجام یک رشته عملیات زمینی و هوایی آن ها را از پای درآورد. احتمال زیاد می رود که این چهار تن به ماموریت از جانب سپاه قدس ایران و یا حزب الله لبنان قصد داشتند به سربازان اسرائیلی که از مرز حفاظت می کنند آسیب برسانند.

***

بی بی سی - به گفته ارتش اسرائیل این گروه که قصد بمب‌گذاری در نزدیکی یک پاسگاه مرزی را داشتند "وارد حریم اسرائیل شده بودند اما از حصارهای مرزی عبور نکرده بودند".

یوناتان کونریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل، می‌گوید واحدی از کماندوها با حمایت هوایی به سوی این افراد شلیک کرده‌اند. او گفته "برآورد ما این است که هر چهار نفر کشته شده‌اند."

به گفته ارتش اسرائیل واحدهای دیدبانی در چند روز گذشته تحرکاتی را در این منطقه رصد کرده بودند و به همین دلیل نیروها در حالت آماده‌باش بودند.

آقای کونریکوس گفته است که در این مرحله "هنوز نمی‌دانیم و نمی‌توانیم تایید کنیم که ارتباطی میان این دسته تروریستی با حزب‌الله لبنان یا ایران وجود دارد."

نیروهای ارتش اسرائیل از دو هفته پیش از بیم اقدام انتقام‌جویانه نیروهای حزب‌الله به تلافی کشته شدن یکی از اعضای ارشد این جنبش در حمله موشکی اسرائیل به خاک سوریه، در مرزهای شمالی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. حزب‌الله همواره هشدار داده که اگر اعضای این گروه هدف قرار بگیرند، انتقام می‌گیرد.

اسرائیل می‌گوید قصد حمله پیش‌گیرانه علیه حزب‌الله ندارد اما به هرگونه حمله‌ از طرف این گروه "پاسخ قاطع" خواهد داد.

دولت اسرائیل، ایران را مسئول تحرکات حزب‌الله در لبنان و سوریه می‌داند و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بارها هشدار داده است که به ایران اجازه استقرار نظامی در خاک سوریه را نمی‌دهد.

آقای نتانیاهو حفاظت از مرزهای شمالی در برابر ایران را "سیاست ثابت" اسرائیل توصیف کرده است. اسرائیل در شمال با لبنان و سوریه هم‌مرز است.

یک هفته پیش هم ارتش اسرائیل اعلام کرد که حمله گروهی از نیروهای حزب‌الله را در مرز لبنان خنثی کرده است، اما حزب‌الله انجام حمله در آن منطقه را رد کرد.

در آن زمان هم ارتش اسرائیل گفت که چند نفر از اعضای حزب‌الله از مرز لبنان در منطقه مورد مناقشه شبعا، در محدوده بلندی‌های اشغالی جولان و مرز سوریه، عبور کرده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy