Saturday, Aug 1, 2020

صفحه نخست » پخش اعترافات رئیس رادیو تندر از تلویزیون ایران

بی بی سی - وزارت اطلاعات ایران در بیانیه‌ای از بازداشت جمشید شارمهد، رئیس "گروه تندر" خبر داده‌ که رسانه انجمن پادشاهی ایران در آمریکا است. تلویزیون ایران هم بخشی از "اعترافات" این شخص را با چشمان بسته پخش کرده است.

تلویزیون ایران بعد از اطلاعیه وزارت اطلاعات، فیلمی پخش کرده که در آن شخصی ابتدا خود را جمشید شارمهد معرفی می‌کند و سپس در بخش‌هایی دیگر با چشم‌بند بخشی از "اعترافات" او به صورت تقطیع شده پخش می‌شود که در آن از "بمبگذاری" و "در اختیار گذاشتن مواد منفجره" سخن می‌گوید.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران درباره اینکه آقای شارمهد کجا دستگیر شده، توضیحی داده نشده است و فقط گفته شده که او "در پی عملیاتی پیچیده در دستان قدرتمند سربازان گمنام امام زمان" است؛ عبارتی که وزارت اطلاعات برای نامیدن نیروهایش از آن استفاده می‌کند.

در رویدادی مشابه، سال گذشته در مهر ماه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روح‌الله زم، مدیر آمدنیوز را که از رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی بود، در سفر به عراق بازداشت و به ایران منتقل کرد.

جمهوری اسلامی گروه انجمن پادشاهی ایران را مسئول انفجار حسینیه شیراز در سال ۱۳۸۷ می‌داند که در جریان آن دست‌کم ۱۴ نفر کشته شدند.

در اعتراضات بعد از انتخابات جنجالی ۱۳۸۸ هم حکومت ایران اتهامات جدی علیه این گروه مطرح کرد.

بعدها در جلسات دادگاه‌هایی که برای محاکمه متهمان وقایع بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران در تابستان سال ۱۳۸۸ برگزار شدند، بارها نام "انجمن پادشاهی ایران" به عنوان گروهی که قصد عملیات خرابکارانه داشت تکرار شد و آرش رحمانی پور و محمدرضا علی زمانی در ارتباط با این گروه بازداشت و اعدام شدند.

فعالان حقوق بشر و همچنین انجمن پادشاهی ایران محاکمه منجر به اعدام این دو نفر را "ناعادلانه" و حکم آنان را "غیرمنصفانه" می‌دانند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy