Thursday, Aug 6, 2020

صفحه نخست » «تهدید امنیت غذایی» با سرایت آتش‌‌سوزی‌‌های مشکوک به انبارها و کارخانجات صنایع غذایی!

keyhan6.jpgکیهان لندن - در ایران موج تازه‌‌ای از آتش‌‌سوزی و انفجار در انبارها و کارخانجات مرتبط با موادغذایی به راه افتاده و از اواخر تیرماه تا اواسط امرداد دست‌کم ۱۰ مورد آتش‌سوزی گسترده در این مراکز اتفاق افتاد.

در ادامه آتش‌سوزی‌های مشکوک زنجیره‌ای در نقاط مختلف ایران که از شواهد پیداست به حوزه‌ غذایی نیز سرایت کرده پس از انفجار در کارخانه «تبرّک» چناران در جاده مشهد که ۱۳ امرداد یک کشته و ۱۱ مصدوم بر جای گذاشت، پنجشنبه ۱۶ امرداد کارخانه صنایع غذای «فافا» در نیشابور دچار آتش‌‌سوزی شد!

۵ امرداد ده‌‌ها رأس دام در آتش‌سوزی یک دامداری در ورامین تلف شدند. ۱۶ امرداد یک دامداری در فشافویه دچار حریق گسترده شد. سه هفته پیشتر کارخانه بزرگ صنایع غذایی تبریز دچار آتش‌‌سوزی شد و دو نفر مصدوم شدند.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

پیش از اینها نیز کارخانه‌‌هایی مرتبط با صنایع غذایی از جمله یک کارخانه نایلون‌‌سازی مواد غذایی در «شهر قدس» و انبار یونجه در مهاباد طعمه آتش شد.

روند آتش‌سوزی‌‌ها در انبارها و کارخانجات غذایی و همزمان صدها مورد آتش‌‌سوزی در مزارع گندم و باغات که در ماه‌‌های گذشته شدت گرفته می‌‌تواند مقدمه‌‌ای برای تهدید «امنیت غذایی» کشور و حتی منطقه باشد. این درحالیست که دفتر نمایندگی سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در آسیا و اقیانوسیه هشدار داده است که همه‌گیری جهانی بیماری ویروس کُرونا تهدیدی جدّی علیه امنیت غذایی و تغذیه در منطقه آسیا و اقیانوسیه ایجاد کرده است.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy