Friday, Aug 7, 2020

صفحه نخست » ادعای محسن رضایی درباره انفجار بیروت

pendent6-1.jpgایندیپندنت فارسی - محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از نامزدهای همیشگی انتخابات ریاست جمهوری و البته همیشه ناموفق در نشستن بر کرسی رئیس جمهوری مملکت، در اظهار نظری عجیب درباره انفجار مهیب در بندر بیروت، تلویحا گفته است که آمریکا و اسرائیل در این انفجار بزرگ نقش داشته‌اند.

محسن رضایی در یادداشتی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، نوشته است: «انفجار کم سابقه بیروت کاملا مشکوک است و با رفتارهای آمریکایی اسراییلی سال‌های اخیر هماهنگی و سنخیت دارد».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که با پذیرفتن این فرض حکایت انفجار بندر اقتصادی بیروت از دو منظر مهم جای تامل دارد که یکی «جایگزینی جنگ اقتصادی به جای جنگ نظامی» و منظر دیگر «راهبرد تهدید معیشتی به جای استفاده از بمب اتم» است.

محسن رضایی در توضیح ادعای خود نوشته است که «می‌توان سیاست اسرائیل و آمریکا را هیروشیمای معیشت و یا گندم نامید».

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

رضایی مدعی شده است که «در حادثه بیروت و حوادث مشابه بیشترین مساله‌ای که به عنوان پیش نیاز افزایش فشار بر مردم مورد تهدید و آسیب واقع شده معیشت و قوت مردم بوده است».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی نوشته است « ترامپ به نتیجه رسیده که بمب اتمی و دیگر ابزار نظامی خاصیت خود را از دست داده و جنگ اقتصادی را اولویت نخست خود قرار داده است».

رضایی ادعا کرده است که «نتایج انفجار بیروت بسیار شبیه نتایج اقدامات دیگر آمریکا در لبنان ارزیابی می گردد از جمله اقدامات مذکور تلاش برای کاهش شدید لیر لبنانی در چند ماه اخیر است».

مواضع اینچنینی از جانب محسن رضایی سابقه زیادی دارد و این عضو ارشد سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی چندی پیش و در جریان ماجرای سفر نفت‌کش‌های ایران به سمت ونزوئلا مدعی شده بود که آمریکایی‌ها به ملوانان ایرانی پیشنهاد «رشوه» کرده بودند تا این ملوانان مسیر خود را تغییر دهند. ماجرایی که البته هیچ‌یک از مقامات ایران درباره آن اظهارنظری نکردند.

امروز هم‌چنین حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به انفجار مهیب در بیروت گفت که «ملت لبنان ستاره‌های بزرگ مقاومت در دنیای اسلام هستند و همیشه با صبر و استقامت با حوادث برخورد کرده‌اند».

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به سخنان علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در ایران مبنی بر اینکه «صبر ملت، دولت و حزب‌الله لبنان، نسخه اصلی عبور این کشور از شرایط فعلی است» گفته «اعلام می‌کنیم که تمام ظرفیت‌های ما برای امداد و کمک به ملت لبنان بسیج شده است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy