Wednesday, Aug 12, 2020

صفحه نخست » واعظی: مردم از دولت نفت بخرند و یکی کشتی هم کرایه کرده و نفت را صادر کنند

vaezi.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - در دفاع از طرح پیش فروش نفت برای رفع کسری بودجه امروز چهارشنبه بیست و دوم مرداد ماه محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، در حاشیه نشست دولت مردم را به پیش خرید نفت تشویق کرد و گفت هر کس "به اندازۀ توان خود از یک تا صد هزار بشکه نفت بخرد" و مطمئن باشد که سود این کار "از سود بانک کمتر نیست. " واعظی سپس افزود: "هر کس می‌تواند مثلاً با خرید ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت یک کشتی کوچک هم اجاره کند و آن را صادر کند. "

رئیس دفتر حسن روحانی با اشاره به میل مردم به خرید طلا و ارز تصریح کرد: "ما می‌خواهیم [... ] که افراد به اندازۀ توان خود از یک تا صد هزار بشکه نفت بخرند" و "با سازوکاری" که قرار است به گفتۀ وی بعداً تعریف شود مردم اطمینان یابند که سود این کار "از آنچه سود بانک است کمتر" نخواهد بود. رئیس دفتر حسن روحانی سپس گفت: اگر مردم در این تجارت متضرر هم شوند "ماب التفاوت [ضرر آنان] را شرکت نفت ایران تأمین می‌کند. "

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، دیروز سه شنبه بیست و یک مرداد ماه گفت که رؤسای مجلس و قوۀ قضائیه در نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه به طور مشروط با طرح دولت برای پیش فروش نفت موافقت کردند.

به گفتۀ طغیانی، محمدباقر قالیباف در نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تأکید کرده که هدف از پیش فروش نفت "نباید صرفاً تأمین [کسری] بودجه باشد" مضاف بر اینکه به گفتۀ طغیانی "توجه به فروش نقدی به جای سلف و خرده فروشی نیز مورد تأکید مجلس است. "

به گفتۀ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، ابراهیم رئیسی نیز در همین نشست شروطی را برای موافقت خود با طرح دولت اعلام کرده از جمله در خصوص "نحوۀ فروش و تحویل نفت به خریدار و در اولویت بودن فروش میعانات گازی و ممانعت از افزایش سرسام آور بدهی دولت در سال‌های آتی. "

نمایندۀ مردم اصفهان در پایان گفته است که "موضع مجلس و قوۀ قضائیه این است که به منظور حل مشکلات امروز کشور نباید معضلات بزرگتری برای آیندۀ اقتصاد ملی ایجاد کرد و بهترین مسیر برای بررسی این موضوع ارایۀ لایحه به مجلس شورای اسلامی و اخذ مجوز قانونی از مجلس است. "



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy