Thursday, Aug 13, 2020

صفحه نخست » اعلام آمادگی پدافند هوایی ماهشهر در پی ظهور «یک شئ پرنده ناشناس»

padafand_081120.jpgالعربیه - پس از انتشار اخباری درباره پرواز یک شئ ناشناس در آسمان شهر ماهشهر در جنوب ایران، فرماندار این شهر با تاکید بر «حساسیت اقتصادی» ماهشهر گفت، «پدافند هوایی با هوشیاری کامل منطقه را رصد می‌کند.»

صبح روز پنج‌شنبه اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از دیده شدن یک شئ پرنده ناشناس در آسمان این شهر و بر فراز تاسیسات نفتی خبر داد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

این خبر بلافاصله به صورت گسترده در رسانه‌های ایران تکذیب شد اما فرماندار ماهشهر گفت که «پدافند هوایی با هوشیاری کامل منطقه را رصد می‌کند.»

987666.jpgبه گزارش وبگاه انتخاب محسن بیرانوند اظهار داشت که «مرکز پدافند جنوب کشور با تمام ظرفیت‌ها به طور شبانه روزی آسمان جنوب کشور خصوصا ماهشهر که دارای حساسیت اقتصادی است را رصد می‌کند و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد تا پرنده غیر خودی در آسمان این منطقه حضور یابد... پدافند هوایی با هوشیاری کامل منطقه را رصد می‌کند و هیچ شی مشکوکی از تیررس این سامانه در امان نیست.»

برخی کاربران شبکه‌های مجازی پرواز این شئ پرنده را به حادثه نطنز تشبیه کرده و نوشتند: «یعنی بایدمنتظرحمله‌ای دیگر توسط اسرائیل باشیم»؟

در 2 ژوئیه 2020 تاسیسات اتمی نطنز که مهم‌ترین مرکز غنی‌سازی اورانیوم در ایران است، مورد حمله قرار گرفته و به شدت آسیب دید. ایران ادعا کرد که علت اصلی حادثه نطنز مشخص شده اما به دلیل برخی ملاحظات امنیتی، علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان دلیل حادثه نطنز را حمله جنگنده‌های اسرائیل دانستند و روزنامه «نیویورک تایمز» هم روز جمعه 10 ژوئیه انفجار در تأسیسات اتمی نطنز و در بخش تولید سانتریفوژهای پیشرفته این تأسیسات از مدت‌ها پیش طراحی شده بود و مسئولیت این انفجار برعهده اسرائیل بوده و این کشور با اطلاع آمریکا اقدام به آن کرده ‌است.

وزنامه کویتی الجریده در روز جمعه 3 ژوئیه 2020 خود فاش کرد که جنگنده‎های F35 اسرائیل مسئولیت حمله به تاسیسات اتمی نطنز را بر عهده داشته و این جنگنده‌ها از جنوب اسرائیل پرواز کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy