Wednesday, Sep 2, 2020

صفحه نخست » موضع عربستان سعودی درباره مسئله فلسطین پس از عبور هواپیمای اسرائیل از آسمانش

saudi.jpg العربیه - شاهزاده فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر امور خارجه پادشاهی عربی سعودی، روز چهارشنبه تأکید کرد که مواضع ثابت و مستحکم پادشاهی سعودی در قبال آرمان و ملت فلسطین با اجازه دادن به عبور هواپیماها از حریم هوایی‌اش برای پروازهای ورودی به امارات متحده عربی و خروجی از آن به همه کشورها، تغییر نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه سعودی با نوشتن توئیتی در حساب خود در «توئیتر» تأکید کرد که سعودی از همه تلاش‌هایی که برای دستیابی به صلح عادلانه و پایدار مطابق با «طرح صلح عربی» انجام می‌شود، قدردانی می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس) روز چهارشنبه، یک منبع رسمی در اداره کل هواپیمایی کشوری سعودی اظهار داشت که این اداره با درخواست دریافتی از اداره کل هواپیمایی کشوری امارات متحده عربی، مبنی بر تمایل به عبور از حریم هوایی پادشاهی برای پروازهایی که از همه کشورها به امارات متحده عربی می‌آید و از آن کشور خارج می‌شود، موافقت کرد.

یادآوری می‌شود روز دوشنبه، اولین هواپیمای اسرائیلی حامل هیئت مشترک آمریکایی اسرائیلی در حالی که پرچم‌های امارات، آمریکا و اسرائیل بر آن نقش بسته و کلمه صلح به زبان‌های عربی، انگلیسی و عبری نوشته شده بود، در چارچوب اعلامیه مشترک سه‌جانبه و نقشه راه برای آغاز همکاری بین امارات و اسرائیل، در ابوظبی پایتخت امارات فرود آمد.

در همین زمینه:

عربستان آسمان خود را برای پروازهای امارات به «همه کشورها» گشود

یورونیوز - عربستان سعودی حریم هوایی خود را بدون توجه به مبداء یا مقصد به پروازهای امارات متحده عربی گشود.

این تصمیم سازمان هوانوردی تجاری عربستان سعودی در پی برقراری رسمی روابط میان امارات و اسرائیل گرفته شده و مشخصا منظور از این مجوز، پروازها به مقصد یا از مبدا اسرائیل است.

دو روز پیش اولین پرواز تجاری شرکت اسرائیلی ال عال اسرائیل با پیام «صلح» از تل‌آویو و پس از پرواز در آسمان عربستان سعودی در امارات به زمین نشست.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

عربستان سعودی در حالی آسمان خود را به روی تمام پروازهای امارات، تنها کشور حاشیه خلیج فارس که با اسرائیل رابطه دارد، می‌گشاید که مقام‌های ریاض همواره بر حل اختلاف اسرائیل و فلسطینیان پیش از هرگونه عادی‌سازی رابطه با تل آویو تاکید می‌کنند.

همزمان با انتشار این خبر، فیصل بن فرهان، وزیر خارجه عربستان سعودی در یک پیام توییتری نوشت: «مواضع قاطع و همیشگی مملکت [پادشاهی] در قبال مساله فلسطین و مردم فلسطین با صدور مجوز پرواز برای هواپیماهای اماراتی بر فراز آسمان ما تغییر نخواهد کرد. همزمان کشور ما تمام تلاش‌ها برای تحقق صلح عادلانه و دائمی و موافق با طرح صلح عربی را ارج می‌نهد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy