Tuesday, Sep 8, 2020

صفحه نخست » اعتراض پرسنل نیروی هوایی جمهوری اسلامی به حکم اعدام نوید افکاری

pendent8-2.jpgایندیپندنت فارسی - بابک تقوایی

بعدازظهر روز دوشنبه، نگارنده دو تصویر از یکی از پرسنل نیروی هوایی ارتش در پایگاه یکم شکاری تاکتیکی شهید لشکری واقع در فرودگاه مهرآباد تهران دریافت کرد. تصاویر نشان‌دهنده چاپ و نصب شعار «نویدمان را اعدام نکنید» بر روی یکی از دو فروند جنگنده ره‌گیر میگ ۲۹ مستقر در آشیانه‌های آلرت اسکادران ۱۱ شکاری تاکتیکی مستقر در این پایگاه بود.

در کنار این شعار، نام گروهی به اسم جسوران در کنار این شعار ذکر شده است. بنا به گفته پرسنل نیروی هوایی ارتش، گروه جسوران متشکل از افسران و درجه‌داران نیروی هوایی ارتش شامل خلبانان پس از اعتراضات دی‌ماه ۱۳۹۷ تشکیل شد و هواداران زیادی در پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش و سایر پایگاه‌های نیروهای مسلح ارتش پیدا کرده است.

shoarnevisi.jpgروز دوشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۹، یکی از پرسنل نیروی هوایی ارتش تصاویر پلاکارد اعتراضی با شعار «نویدمان را اعدام نکنید» که بر روی بدنه یکی از میگ ۲۹ های اسکادران ۱۱ شکاری تاکتیکی واقع در پایگاه یکم شکاری تاکتیکی نصب شده بود را منتشر کرد تا اعتراض پرسنل نیروی هوایی ارتش را به صدور حکم اعدام برای نوید افکاری و همچنین نارضایتی آن‌ها از سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم جمهوری اسلامی اعلام کند.

این تصاویر در اختیار بسیاری از خبرنگاران و رسانه‌ها قرار گرفت و توجه بسیاری از فعالین سیاسی و رهبران اپوزیسیون من‌جمله شاهزاده رضا پهلوی که خود سابقاً از خلبانان جنگنده اف-۵ئی نیروی هوایی شاهنشاهی ایران بود را جلب کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

او در توییتی نوشت: «ایرانیان جهت رسیدن به عدالت و آزادی با هم متحدند. امروز خلبانان و سایر خدمه و پرسنل در پایگاه هوایی مهرآباد حمایتشان را از نوید افکاری نشان دادند. این نشانگر این است که قلب نیروهای مسلح ایران با مردم است و نه با رژیم اشغالگر ایران».

در حال حاضر پایگاه یکم شکاری تاکتیکی نیروی هوایی ارتش ایران دارای ۶ فروند جنگنده ره‌گیر میگ-۲۹بی و دو فروند هواپیمای آموزشی رزمی میگ-۲۹ یوبی است که وظیفه‌شان محافظت از حریم هوایی پایتخت و استان تهران است. از این تعداد، دو فروند مجهز به موشک‌های هوا به هوای آر-۲۷آر هدایت نیمه فعال راداری و آر-۷۳ئی هدایت فروسرخ به همراه یک فروند رزرو همواره ۲۴ ساعت شبانه‌روز آماده هستند تا جهت مقابله با تهدید هرگونه تهاجم هوایی از سوی هواپیماهای دشمن به پرواز درآیند. لازم به ذکر است که در بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷، این پایگاه دارای دو گردان شکاری آموزشی مجهز به ۵۱ فروند هواپیمای جنگنده بمب‌افکن اف-۴دی و اف-۴ئی و همچنین یک گردان شناسایی تاکتیکی مجهز به ۱۲ فروند هواپیمای شناسایی تاکتیکی آر اف-۴ئی و ۱۲ فروند هواپیمای شناسایی تاکتیکی آر اف-۵آ بود.

واکنش رضا پهلوی

قلب نیروهای مسلح ایران با مردم است، نه رژیم اشغالگر!

-در ادامه کارزار حمایت از نوید افکاری و اعتراض به صدور حکم اعدام وی، تصاویری از هشتگ #نویدمان_را_اعدام_نکنید بر یک هواپیمای نظامی در پایگاه شکاری مهرآباد منتشر شده است.


-شاهزاده رضا پهلوی با انتشار توئیتی نوشت: «ایرانی‌ها در آرزوی آزادی و عدالت متحد هستند. امروز خلبانان و سایر خدمه پایگاه‌هوایی مهرآباد حمایت خود را از نوید افکاری نشان دادند، یادآوری دیگری که قلب نیروهای مسلح ایران با مردم است، نه رژیم اشغالگر.»


-نوید و برادرانش توسط مأموران در زندان عادل‌آباد شیراز مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند و اجازه شکایت و درخواست بررسی از سوی پزشکی قانونی به آنان داده نشده است.


-در دومین هفته راه‌اندازی کارزار #نوید_را_اعدام_نکنید، بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده‌ی سیاسی و ورزشی جهان از نوید حمایت کرده‌اند.

کیهان لندن - شاهزاده رضا پهلوی با بازنشر عکسی از شعارنویسی پایگاه شکاری مهرآباد در حمایت از نوید افکاری در حساب توئیتری خود نوشت: «قلب نیروهای مسلح ایران با مردم است، نه رژیم اشغالگر.» تصاویری از هشتگ‌ #نویدمان_را_اعدام_نکنید بر بدنه‌ی یک هواپیمای نظامی در پایگاه شکاری مهرآباد منتشر شده است.

در ادامه‌ی موج گسترده‌ی حمایت از نوید افکاری کشتی‌گیر جوان و یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات امردادماه ۹۷ که با اتهامات واهی به دو بار اعدام محکوم شده، تصاویری از شعارنویسی در پایگاه شکاری مهرآباد در حمایت از وی در فضای مجازی منتشر شده است.

در این تصاویر بر بدنه‌ی هواپیمای نظامی میگ ۲۹ در این پایگاه شکاری تراکت‌هایی با هشتگ #نویدمان_را_اعدام_نکنید چسبانده شده است. این پایگاه دارای چندین آشیانه و انبار متعلق به نیروهای مسلّح اعم از ارتش و سپاه پاسداران است.

نوید افکاری کشتی‌گیر و کارگر ساختمان با پرونده‌سازی دستگاه‌ قضایی به «قتل» یک مأمور حراست و نیروی سرکوبگر اعتراضات سراسری امردادماه کازرون در سال ۹۷ متهم و به دو بار اعدام محکوم شد. حکم اعدام این جوان ۲۷ ساله‌ی اهل شیراز اکنون با موج گسترده‌ای از حمایت‌های داخلی و جهانی همراه شده است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

انتشار تصاویر هشتگ «نویدمان را اعدام نکنید» بر هواپیمای نظامی میگ ۲۹ در محل پایگاه شکاری مهرآباد واکنش شاهزاده رضا پهلوی را به دنبال داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy