Wednesday, Sep 9, 2020

صفحه نخست » واکنش منفی کاربران به حذف تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان

ketab.jpg العربیه - کاربران فضای مجازی، حذف تصویر دختران از روی جلد کتاب درسی ریاضی سوم ابتدایی در سال تحصیلی جدید را مورد انتقاد شدید قرار دادند و آن را مصداقی از ضدیت جمهوری اسلامی با زنان تعبیر کردند.

دو تصویر از کتاب درسی ریاضی سوم دبستان در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده که نشان می‌دهد در کتاب ریاضی سوم دبستان مربوط به چاپ سال تحصیلی کنونی تصویر دختران از روی جلد حذف شده است در حالیکه همین کتاب سال گذشته، دختران را در کنار پسران با لباس فرم مدرسه به تصویر کشیده بود.

پایگاه خبری تابناک، پنج‌شنبه ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۰ گزارش داد که مراجعه به وب‌سایت پایگاه کتاب‌های درسی و بررسی تصویر جلد کتاب‌ها نشان می‌دهد که این موضوع صحت دارد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

نسیم بهاری، تصویرگر جلد کتاب به این موضوع واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «این طرح را چند سال پیش برای کتاب ریاضی سوم دبستان کشیده بودم، طرح اصلی هم کلی ممیزی [سانسور] خورد و اجازه ندادند یکی از دخترها بالای درخت باشد».

او در ادامه توضیح داد که در طرح اولیه جلد کتاب ریاضی سوم دبستان نیز مقام‌های وزارت آموزش و پرورش حتی جایی گفته بودند که انگار یکی از دخترهای روی جلد در حال رفتن به سمت یکی از پسرهاست تا بغلش کند، پس «طرح را اصلاح کنید.»

این اقدام آموزش و پرورش با واکنش منفی کاربران در فضای مجازی مواجه شد. یک کاربر با نام Maryam_habibi63 در اینستاگرام، حذف طرح کارتونی دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان را نماد کاملی از «تحجر و مدیریت کشور توسط مغزهای فسیلی» توصیف کرد.

یک کاربر دیگر با نام mahshidriazi89 نیز در صفحه اینستاگرام خود این تغییر جلد کتاب درسی را «شاهکار جدید آموزش و پرورش» خواند و نوشت: «بله دختربچه‌ها رو از روی جلد کتاب حذف کردن تا یه وقت ستون‌های اسلام به لرزه درنیاد و کسی تحریک نشه!!!»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy