Tuesday, Sep 15, 2020

صفحه نخست » ترامپ: می‌خواستم بشار اسد را هم ترور کنم، ژنرال متیس نگذاشت

farda15.jpgیورونیوز - دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد قصد داشته است در سال ۲۰۱۷ بشار اسد، رئيس جمهوری سوریه را بکشد اما جیم متیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا با او مخالفت کرده است.

آقای ترامپ در برنامهٔ صبحگاهی شبکهٔ فاکس دربارهٔ بشار اسد گفت:‌ «اگر با من بود او را از میان بر می‌داشتم. ترتیبش را داده بودم.» وی افزود: «متیس نمی‌خواست این کار را بکند. متیس ژنرال خیلی معتبری بود و من هم گذاشتم کارش را بکند.»

این گفته‌ها، گزارش باب وودوارد،‌ روزنامه‌نگار نامی واشنگتن پست را در کتاب معروفش «ترس: ترامپ در کاخ سفید» تأیید می‌کند،‌ گزارشی که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ آن را رد کرد و در مورد خواستِ کشتن بشار اسد گفت چنین موضوعی «اصلا مطرح نبوده است.»

باب وودوارد در گزارش خود نوشته بود که رئيس جمهوری،‌ پس حملهٔ شیمیایی منسوب به رژیم اسد در سوریه گفت نیروهای آمریکایی باید «وارد شوند» و اسد را «بکشند». اما ژنرال متیس که قول داده بود این موضوع را سریعا بررسی کند رفت و با طرح یک حملهٔ هوایی محدود برگشت.

👈مطالب بیشتر در یورونیوز

آقای ترامپ در این مصاحبه گفت از تصمیم نهایی خود در این زمینه پشیمان نیست و افزود: «از نظر من (اسد) قطعا فرد خوبی نیست، ولی من فرصتی داشتم که او را از میان بردارم اما متیس مخالف بود.»

بشار اسد در طول جنگ داخلی سوریه که به کشته شدن صدها هزار تن و آواره شدن چند میلیون سوری انجامید در قدرت باقی ماند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy