Friday, Sep 18, 2020

صفحه نخست » میمون سارق با موبایل دزدی از خودش سلفی گرفت

Selfie_091820.jpgیورونیوز - انتشار یک ویدئوی سلفی که توسط میمونی در مالزی برداشته شده، واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

تصاویر ویدئویی ضبط شده یک میمون را نشان می‌دهد که به موبایل زل زده است، در حالی که ظاهرا در تلاش برای خوردن آن است.

محمد زکریدز رودزی، صاحب گوشی گفته است که آخر شب گوشی را کنار بالش‌اش گذاشته و به خواب رفته و روز بعد آن را سر جای خود نیافته است.

او که در ایالت جوهر در جنوب مالزی زندگی‌ می‌کند می‌گوید اطلاع ندارد که میمون چگونه وارد خانه‌اش شده یا چطور موبایل را برداشته، چه برسد به این‌ که بداند چگونه این حیوان از آن برای ضبط ویدئو استفاده کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

این دانشجوی ۲۰ ساله گفته است صبح شنبه فهمیده که موبایل خود را گم کرده و وقتی از پدرش دراین‌باره پرس‌و‌جو کرده او با اظهار بی‌اطلاعی گفته که میمون‌ها را در اطراف خانه دیده است.

آقای زکریدز رودزی گفت: «به برادرم گفتم به موبایل زنگ بزند تا بتوانم حین گشتن از روی صدا مکان آن را تشخیص بدهم. تقریبا به جنگل رسیده بودم که موبایل‌ام را زیر یک درخت نخل روغنی پیدا کردم.»

محمد زکریدز رودزی می‌گوید: «حالا به شما می‌گویم که همه درهای خانه را قفل کرده‌ایم و هر کس در را باز بگذارد توبیخ می‌شود.»

در سال ۲۰۱۱ هم ضبط عکسی سلفی توسط یک میمون تاجدار ماکاک خبرساز شده بود. بنابه گزارش‌ها در حالی که دیوید اسلیتر عکاس طبیعت در جزیره سولاسی اندونزی در حال گردش بوده است، این میمون به ناگاه به سمت دوربین آمده و با حالتی شبیه به پوزخند شاتر را فشار داده بود.

انتشار آن عکس موجب پدید آمدن بحث‌هایی پیرامون مالکیت معنوی و حقوقی تصویر شده بود.

بنیاد ویکی‌مدیا ادعا کرده بود که انتشار عکس آزاد است چرا که مالک عکس میمون است، اما آقای اسلیتر استدلال کرده بود که او سه‌پایه را تنظیم کرده است. در نهایت دادگاهی در آمریکا حکم داد که میمون صاحب حق کپی‌رایت عکس نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy