Tuesday, Sep 29, 2020

صفحه نخست » منوچهر آشتیانی، مترجم و عضو سابق حزب توده، درگذشت

tudeh_092920.jpgرادیو فردا - منوچهر آشتیانی، مترجم و پژوهشگر فلسفه و از اعضای سابق حزب توده ایران، پس از یک دوره نسبتاً طولانی بیماری، روز سه‌شنبه هشتم مهرماه در ۹۰سالگی درگذشت.

خبرگزاری ایسنا به نقل از افشین داورپناه، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، نوشت منوچهر آشتیانی که از مردادماه دچار سکته مغزی شده بود، بدنش در چهل روز اخیر به‌تدریج تحلیل رفت تا این‌که امروز درگذشت.

منوچهر آشتیانی متولد ۱۳۰۹ در سنگلج و خواهرزاده نیما یوشیج و از نوادگان میرزاحسن آشتیانی، از روحانیون سرشناس دوره قاجار، بود که مدتی به حزب توده ایران پیوست و همواره خود را «مارکسیست» می‌دانست.

669fde7.jpgاز آثار آشتیانی می‌توان به کتاب‌های «کارل مارکس و جامعه‌شناسی شناخت»، «جامعه‌شناسی شناخت کارل مانهایم»، «ماکس وبر و جامعه‌شناسی شناخت»، «جامعه‌شناسی شناخت»، «جامعه‌شناسی شناخت ماکس شئلر»، و «درآمدی به بحران جامعه‌شناسی جهانی» اشاره کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آقای آشتیانی از مخالفان حسن روحانی در مقام ریاست‌جمهوری بود و در مصاحبه‌ای گفته بود به وی نامه‌ای نوشته و گفته است «اگر آقای خامنه‌ای این‌ها نبودند، شما یک نظام خیلی صاف و ساده‌ای مثل لیبی ایجاد می‌کردید و به دامن آمریکا می‌افتادید».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy