Friday, Oct 2, 2020

صفحه نخست » استاد دانشگاه جانز هاپکینز: نرخ واقعی تورم در ایران ۱۵۶ درصد است

Uni.jpg العربیه - استیو هنکی اقتصاددان در توییتی فاش کرد که برخلاف ادعای رژیم ایران که تورم را ۲۶ درصد اعلام کرده، نرخ واقعی تورم در این کشور «رقم حیرت‌انگیز ۱۵۶ درصد در سال» است.

استاد دانشگاه جانز هاپکینز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «در گزارش شهریور ۹۹ مرکز آمار رژیم ایران، نرخ تورم ۲۶ درصد در سال گزارش‌شده است. این کاملاً مسخره است. من نرخ تورم در ایران را به‌صورت دقیق حساب کردم که رقم حیرت‌انگیز ۱۵۶ درصد در سال است! حاکمیت فاسد ایران اطلاعات گمراه‌کننده می‌دهد.»

پیشتر احسان سلطانی، پژوهشگر اقتصادی در تحلیل افزایش قیمت‌ها نوشت: «دولت با اتخاذ سیاست‌های اقتصادی نئولیبرال، افزایش قیمت غذا را به جای مالیات‌ستانی و واقعی‌سازی قیمت نهاده‌های صنایع رانتی، در دستور کار قرار داده است.»

مطالب بیشتر در سایت العربیه

گفتنی است، دولت روحانی در ۲۴ سال گذشته رکورددار بالاترین نرخ تورم در ایران شد. پیش از این، در سال ۱۹۹۵، دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، تورم از ۴۰ درصد عبور کرد و به مرز ۵۰ درصد نزدیک شده بود.

بر همین اساس، بعد از دولت هاشمی رفسنجانی، دولت حسن روحانی، رکوردار تورم بیش از ۴۰ درصدی در ایران است؛ طی ۲۴ سال اخیر تورم در هیچ مقطعی در ایران، به بیش از ۴۰ درصد نرسیده بود.

این در حالی است که سال‌های اخیر، حسن روحانی، بارها شعار تورم تک رقمی را تکرار می‌کرد که تنها به صورت مقطعی و موقت محقق شد و چندان دوام نیاورد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy