Sunday, Oct 4, 2020

صفحه نخست » سفیر آمریکا در اسرائیل پیروزی جو بایدن را به زیان اسرائیل و کشورهای عرب منطقه خواند

fridmann.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل، پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به زیان اسرائیل و کشورهای عرب منطقه و خلیج فارس خواند.

سفیر آمریکا در گفتگو با یک پایگاه خبری امارات متحد عربی گفت: جو بایدن عضو دولت باراک اوباما بود که توافق اتمی (برجام) را با جمهوری اسلامی ایران امضا کرد و به اجرا گذاشت. یعنی همان توافقی که دونالد ترامپ به عنوان بدترین توافق بین المللی امضاء شده توسط آمریکا توصیف کرده است.

دیوید فریدمن در ادامه گفته است که او نیز با نظر رئیس جمهوری آمریکا دربارۀ برجام موافق است. وی سپس افزوده است: در صورتی که بایدن در انتخابات نوامبر آینده پیروز شود شاهد تغییری در سیاست آمریکا خواهیم بود که برای منطقه از جمله اسرائیل، عربستان، امارات، بحرین، قطر و کویت زیانبار خواهد بود.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

دیوید فریدمن در پایان تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را مؤثر توصیف کرده و افزوده است: "اگر همین مسیر را دنبال کنیم جمهوری اسلامی ایران راهی جز پایان دادن به فعالیت‌های مخربش نخواهد داشت. "

در ماه مه ۲۰۱۸ رئیس جمهوری آمریکا با خروج یکجانبه از برجام کلیه تحریم‌های این کشور را علیه ایران از نو به اجرا گذاشت. دولت آمریکا ماه گذشته کلیه تحریم‌های بین المللی از جمله تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل را علیه ایران از نو فعال کرد و گفت که در نظر دارد باقی ماندۀ مناسبات مالی ایران با نظام بانکی جهان را قطع کند. مجموعۀ این اقدام‌ها دلار را در ایران تا بیش از سی هزار تومان افزایش داد.

برغم احیای یکجانبۀ تحریم‌های بین المللی علیه ایران، دولت‌های روسیه و چین اعلام کرده‌اند که از نوزدهم ماه اکتبر محدودیتی برای فروش اسلحه به ایران ندارند. سفیر روسیه در تهران نیز در گفتگو با روزنامۀ رسالت گفته است که از آن تاریخ به بعد مسکو هیچ مشکلی برای فروش سامانه‌های دفاع موشکی "اس۴۰۰" به ایران نخواهد داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy