Friday, Nov 13, 2020

صفحه نخست » منابع آگاه: ترامپ نتایج انتخابات را خواهد پذیرفت اما...

trumpnbc_111320.jpgالعربیه - به گزارش «ان‌بی‌سی»، شمار فزاینده‌ای از مشاوران دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که دوران ریاست‌جمهوری‌اش به پایان رسیده، بر این باورند که او حتی بعد از تأیید آراء در ایالت‌های کانون نبرد انتخاباتی در هفته‌های گذشته، هرگز شکست خود در انتخابات را نخواهد پذیرفت اما در عین حال نیز به نتیجه انتخابات اعتراضی نخواهد کرد.

به گفته یکی از معاونان ارشد ترامپ انتظار نداشته باشید که او کوتاه بیاید اما به احتمال زیاد چنین جمله‌ای را خواهد گفت: «ما نمی‌توانیم به نتایج انتخابات اعتماد داشته باشیم اما من اعتراضی بر آن ندارم.»

مشاور دیگری گفت: «در پی نبردهای حقوقی و روند شمارش دوباره آراء، محتمل‌ترین رویداد ممکن این است که رئیس‌جمهوری به نتایج انتخابات اذعان کند ولی هرگز دقت آن را به‌رسمیت نخواهد شناخت. البته ما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.»

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

این در حالی است که سرخوردگی شدیدی در کاخ سفید به دلیل آنچه که «تنگنا» نامیده شده به چشم می‌خورد که با گونه‌ای «تردید و سردرگمی» درمورد مخالفت ترامپ با اذعان به نتیجه انتخابات و پذیرفتن این امر، همراه شده‌ است. هم پیمانان ترامپ هشدار داده‌اند که هیچ تصمیم نهایی در مورد حوزه‌ای که ترامپ در صدد ورود در مناقشه قانونی و زمان پایان آن است، گرفته نشده و هنوز هم بخش اندکی از مشاوران بلندپایه کمپین ترامپ بر این باورند که راهی برای پیروزی او در انتخابات وجود دارد.

احتمالی نزدیک به صفر

به گفته «ان‌بی‌سی» این، هم پیمانان که اقلیت رو به کاهشی هستند، بر این باورند که ترامپ می‌داند نتایج انتخابات قابل تغییر نیست. یکی از همین مشاوران گفته ‌است: «ترامپ هم می‌داند که احتمال تغییر نتایج انتخابات نزدیک به صفر است.»

در ادامه گزارش آمده ‌است که تلاش‌هایی میان این عده که نسبت به شکست ترامپ واقفند، وجود دارد و آنها می‌کوشند تا امور را در راستای اقدامات بعدی سوق دهند. به گفته یکی از این مشاوران «اکثریت بر این باورند که رئیس‌جمهوری نیازمند استراتژی برای پیشبرد امور است.»

به گفته «ان‌بی‌سی»، بر اساس بخشی از این راهبرد، ترامپ باید طی پیامی مدعی پیروزی شود زیرا موفق‌ترین جمهوری خواهان از دهه‌ها قبل بوده و توانسته 89 میلیون فالوور در توئیتر و 71 میلیون رای انتخاباتی به دست آورد.

مشاوران ترامپ بر این باورند که احتمال نامزدی او در سال 2024 مطرح است و مشاوران ترامپ برای تأکید بر قدرت او در حزب جمهوری‌خواه، وی را به مشارکت در انتخابات سنا در جورجیا و همچنین برپایی نشست گسترده در این ایالت با توجه به اهمیت این رقابت در حفظ سنا در دست حزب جمهوری‌خواه تشویق می‌کنند.

در حالی که برخی از دستیاران او امیدوارند که ترامپ در روزهای آینده گام‌هایی به جلو برداشته و شکست انتخاباتی خود را بپذیرد، برخی دیگر بر این باورند که این امر چند هفته زمان خواهد برد.

به گفته یکی از مسئولان، کمپین ترامپ به 15 نوامبر به عنوان پایان غیررسمی انتخابات می‌نگرد و مسئولان در انتظار دستور العمل‌ها در این خصوص هستند که آیا کمک به تیم جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب در راستای روند انتقال قدرت را آغاز خواهند کرد یا نه.

محافل نزدیک به ترامپ تأکید دارند که وی در حال برنامه‌ریزی برای مبالغه در پیام خود در خصوص تقلب گسترده در انتخابات است؛ هر چند که دلیلی بر چنین تقلبی وجود ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy