Saturday, Nov 14, 2020

صفحه نخست » جنگ پنهان بین حکومت ایران و اسرائیل همچنان ادامه دارد: انفجار سفارت اسرائیل، قتل دانشمندان اتمی و موارد دیگر

524DA1DC-8378-469F-AC91-9061E2BD3079.jpegرادیو اسراییل

هلاکت فرد شماره دو گروه تروریستی القاعده که بیوه پسر اسامۀ بن لادن نیز در کنار او در تهران به طرز مشکوکی هلاک شدند، تنها عملیات اطلاعاتی و ضد تروریستی نیست که به اسرائیل نسبت داده می شود.

مواردی که به نبرد پنهان بین اسرائیل و حکومت اسلامی ایران در طول دو ده اخیر بسیار زیاد است که شاید نخستین او به ۲۸ سال پیش مربوط می شود که به دستور حکومت ایران، و توسط عوامل حزب الله لبنان در آرژانتین، سفارت اسرائیل در بوئنوس ایرس در یک انفجار مهیب با خاک یکسان شد و دو سال پس از آن، ساختمان کانون همیاری یهودیان آرژانتین به نام "اَمیا" در همان شهر منفجر گردید و بیش از دویست کشته و زخمی به جای گذاشت.

ولی منابع اطلاعاتی می گویند که نبرد پنهان بین دو کشور از هنگامی به صورت حاد درآمد که فاش شد رژیم ایران قصد تولید بمب هسته ای دارد و به اقدامات گسترده ای در این زمینه دست زده و یک زیرساخت گسترده برای آن به وجود آمده که از جمله شامل تاسیسات نطنز، اصفهان، ساغند و چند نقطه دیگر می باشد.

در گزارش های سال های اخیر آمده است که اسرائیل ابتدا در صدد برآمد از طریق ارسال یک ویروس کامپیوتری به تاسیسات نطنز، برنامه اتمی رژیم ایران را فلج کند. ادعا شده که این ویروس، با نام "استاکس نت" estaks net یک هزار دستگاه سانتریفوژ را در تاسیسات نطنز از کار انداخت. یک سالی پس از آن ویروس دیگری به میدان آمد که فلیم Flame نام گرفت که آن هم وارد آورنده آسیب به برنامه های اتمی ایران بود.

چندی بعد انفجار دهشتناکی در یک قرارگاه آزمایش موشکی رژیم ایران رخ داد که موجب هلاکت رئیس این پروژه در سپاه پاسداران گردید، که آن هم به اسرائیل نسبت داده شد که ویروس هایی را وارد دستگاه های کامپیوتری آن قرارگاه کرده بود.

همرزمان، اعلام شد که اسرائیل به تلاش های خود برای خنثی کردن برنامه اتمی ایران ادامه می دهد. در آن سال ها پنج تن در خیابان های تهران به شیوه های بسیار مشکوک کشته شدند که ادعا شد همگی آن ها با برنامه های اتمی رژیم ایران ارتباط داشته اند و برخی از آنان، دانشمندان اتمی معرفی شده بودند. این قتل ها نیز به اسرائیل نسبت داده شد.

در یک سال اخیر به نظر می رسد که آن چه "جنگ سایبری بین اسرائیل و حکومت اسلامی ایران" نامیده می شود بالا گرفته است.

در بهار گذشته اعلام شد که تاسیسات آبرسانی بخش شمالی اسرائیل مورد حمله سایبری قرار گرفته، که به حکومت اسلامی ایران نسبت داده شد. گرچه این حمله آسیب جانی به دنبال نداشت، ولی اسرائیل آن را با وخامت زیاد تلقی کرد و کوتاه مدتی پس از آن خبر رسید که در بخش بارگیری و ترخیص کالا در بندر عباس، که مهمترین بندر جنوب ایران محسوب می شود، اختلالاتی شدیدی رخ داده و آمد و شد کشتی ها مختل گردیده و نقل و انتقال کالا توسط کامیون ها نیز به شدت دچار هرچ و مرج گردیده است. این رویداد به عملیات هشدار دهنده اسرائیل ارتباط داده شد.

مقامات ارشد حکومت ایران، امروز (شنبه) تایید کردند که این اخلال و بی نظمی، همچنان در بنادر جنوبی ایران ادامه دارد و ده ها هزار تن کالا و مایحتاج در گمرک انبار شده که با گذشت بیش از یک سال هنوز ترخیص نشده است.

برخی رسانه های خارجی، انفجارها و آتش سوزی های ماه های گذشته در سراسر ایران را نیز به ماموران اسرائیلی نسبت دادند. این انفجارها در برخی مراکز حساس تولیدی و صنعتی رژیم رخ داد که مقامات رسمی، وقوع آن ها را "اتفاقی" توصیف کردند. رادیو پیام اسرائیل، در آن هنگام از قول منابع خبری گزارش داده بود که ممکن است یک گروه زیرزمینی از مخالفان رژیم، برای انجام این گونه ماموریت ها برپا شده باشد.

آگاهان می گویند که جنگ سایبری بین حکومت اسلامی ایران و اسرائیل به شدت ادامه دارد. ولی مقامات هر دو کشور ترجیح می دهند آن را با سکوت برگزار کنند تا شیوه عملیاتی آن ها همچنان پنهان بماند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy