Saturday, Nov 14, 2020

صفحه نخست » انتشار خبرهای ضد و نقیض از مرگ ایمن الظواهری رهبر القاعده

france14.jpgرادیو بین المللی فرانسه - برخی از رسانه ها و منابع خبری، شامگاه جمعه ۱۳ نوامبر/۲۳ آبان، گزارش دادند که صفحات متعلق به عناصر گروه تروریستی القاعده در فیسبوک، خبر مرگ ایمن الظواهری سرکردۀ این گروه را به دلایلی نامعلوم، اعلام کرده اند.

گروهی از فعالان شبکه های اجتماعی و روزنامه نگاران نیز با انتشار توئیت هایی از مرگ ایمن الظواهری، به دلایل طبیعی و در حدود یک ماه پیش در منزل شخصی خود، خبر داده اند.

در حالیکه برخی منابع خبری، انتشار خبر مرگ ایمن الظواهری را کذب و شایعه خوانده اند، منابع نزدیک به گروهک "حراس الدین" وابسته به القاعده نیز صحت خبر مرگ سرکردۀ خود را تأیید کرده‎اند.

"حسن حسن" روزنامه نگار نشریۀ نیویورک تایمز، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است: «خبر مرگ ایمن الظواهری صحت دارد». وی گفته است که این خبر در نشست های محرمانه مطرح شده و خود نیز از منابعی نزدیک به القاعده از صحت آن مطمئن شده است.

او در ادامه افزود که این خبر در محفل های بستۀ «نیروهای جهادی» مطرح شده و برخی آن را خبری قطعی می دانند. وی تأکید کرد که اگر این خبر صرفاً یک شایعه بود، چنین خبری را منتشر نمی کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

"ریتا کاتز" مدیر پایگاه تحقیقاتی "سایت" که در زمینۀ گروه های تروریستی فعال است نیز با انتشار یک رشته توئیت، در حساب کاربری خود در توییتر، از اخبار غیر قطعی دربارۀ مرگ الظواهری به دلیل ابتلا به بیماری در حدود یک ماه پیش، خبر داد.

وی افزود که القاعده اخبار مرگ رهبرانش را جز در زمان مناسب منتشر نمی کند و هنوز معلوم نیست که چه کسی قرار است جانشین ایمن الظواهری شود.

این خبر در حالی منتشر شده است که نشریۀ نیویورک تایمز با انتشار گزارشی مدعی شده که "عبدالله احمد عبدالله" ملقب به "ابومحمد المصری" که مرد دوم القاعده بوده طی عملیاتی توسط مأموران اسرائیلی در تهران کشته شده است؛ خبری که با تکذیب قاطغانۀ وزارت امور خارجه ایران روبرو شده است.

ایمن الظواهری سرکردگی گروهک تروریستی القاعده را در سال ۲۰۱۱ و پس از کشته شدن اسامه بن لادن پایه گذار و رهبر این گروه در افغانستان، به‌عهده گرفت.

در صورت صحت داشتن خبر مرگ او، به احتمال زیاد این گروه تروریستی، سرکردۀ جدیدی را برای خود انتخاب خواهد کرد.

پیش از این، پلیس فدرال آمریکا در سال ۱۳۹۷ اعلام کرده بود که برای مقابله با تکرار حوادث یازده سپتامبر، مبلغ ۵ میلیون دلار به کسانی که در بازداشت سرکرده‌های القاعده کمک کنند، اعطا خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy