Wednesday, Dec 30, 2020

صفحه نخست » گونۀ جهش یافتۀ "کووید ١٩" - اروپا نگران وقوع سناریویی سیاه

france_123120.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

شناسایی گونۀ جهش یافتۀ ویروس کرونا در منطقۀ "کنت" در جنوب بریتانیا به نگرانی از وقوع سناریویی سیاه در سراسر اروپا دامن زده است. از این گونۀ جهش یافتۀ ویروس تحت عنوان "ووک ٠١/٢٠٢٠١٢" یاد می شود که متحمل دگردیسی‌های متعددی شده که در نتیجۀ آنها قدرت و سرعت سرایت ویروس بسیار افزایش یافته است.

بسیاری از مشاهدات و آزمایش‌های درمانی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا را نتیجۀ رشد همین گونۀ جهش‌یافته می‌دانند.

مرکز اروپایی پیشگیری و مهار بیماری‌ها در گزارش جدید خود با اشاره به دگردیسی‌های متعدد ویروس کرونا از خطر افزایش شدید سرایت آن خبر داده و افزوده است که گونۀ جدید شمار مبتلایان در بیمارستان‌ها و همچنین شمار قربانیان را افزایش می‌دهد.

به غیر از بریتانیا مواردی از همین گونه در فرانسه و آلمان مشاهده شده است. مقامات برلین می‌گویند که گونۀ جهش یافته در سوئد، دانمارک، سوئیس، پرتغال، شیلی و آمریکا نیز دیده شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

پژوهشگران و پزشکان انگلیسی معتقدند که درصد سرایت گونۀ جهش یافته بین ٥٠ تا ٧٤ درصد بیش از گونه های تاکنون شناخته شده است. این امر می‌تواند تعداد مبتلایان و کشته شدگان را در سال آیندۀ میلادی نسبت به سال جاری افزایش دهد. به گفتۀ متخصصان بسیار بعید است که برقراری مجدد قرنطینه و اتخاذ تدابیر اضطراری برای کاستن از آهنگ رشد بیماری کافی باشند، مگر آنکه همۀ مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی نیز تعطیل شوند. به گفتۀ پزشکان تنها گسترش روند واکسیناسیون قادر است به بحران جاری خاتمه دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy