Monday, Dec 7, 2020

صفحه نخست » کوچکترین معلم ایران، روزی که هیراد ۷ ساله معلم دبستان شد

rokna7-1.jpgبه گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، هیراد اندرزچمنی، پسربچه ای کلاس اولی در شهرستان صومعه سراست. او امسال با شیوع کرونا علی رغم مشکلات آموزش مجازی و قطع و وصلی های سامانه شاد و دشواری های آموزش مجازی به دلیل علاقه به درس و با سواد شدن نه تنها خودش بلکه به دوستانش نیز در درس ها کمک می کند.

هیراد که پدرش کارمند بانک و مادرش معلم است، با بروز مشکلات اینترنت و سامانه شاد ، به دلیل همدلی و مهربانی نسبت به دوستانش تصمیم گرفت تا از وضعیت پیش آمده استفاده کند و به علاقه خود که همان معلمی است بپردازد و با تولید محتواهای آموزشی به کمک پدر و مادرش، درس های کلاس شان را به صورت ویدیویی در گروه مجازی که با دوستانش تشکیل داده اند ارسال کند.



روزی که هیراد 7 ساله معلم دبستان شد

ماجرا از این جا شروع شد که روزی هیراد به پدر و مادرش می گوید برایش تخته سیاه و وسایل آموزشی بخرند تا هرروز بتواند هرروز به همکلاسی هایش الفبای فارسی آموزش دهد. البته هیراد با توجه به اینکه مادرش نیز معلم است، الفبا را از وی یاد می گیرد و سپس با کمک پدرش به ساخت ویدیوی آموزشی و آموزش الفبا می پردازد، بعد از این فرایند پدر هیراد ویدیوی ساخته شده را در گروه مجازی کلاس شان منتشر می کند.

مادر الگو پسر بچه 7 ساله ای که معلم شد

پدر هیراد اندرزچمنی در خصوص فعالیت و اقدام جالب هیراد به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: با توجه به اینکه مادر هیراد معلم است و همواره سعی می کند تا برای شاگردانش در فضای مجازی محتوای آموزشی بسازد، هیراد نیز تشویق شده تا به کمک مادرش و من این کار را برای همکلاس هایش انجام دهد. واقعیت این است که در ابتدا به این درخواست هیراد توجه جدی نداشتیم تا وقتی که روزی متوجه شدیم پسرمان در گروه فضای مجازی شروع به درس دادن کرده و از دوستانش در خواست کرده تا آن ها نیز به درس پاسخ دهند، همچنین پس از مدتی خانواده های دوستانش به ما تماس گرفتند تا ضمن تشکر بگویند که فرزندانشان نسبت به آموزش های پسرمان در گروه مجازی خیلی راغب هستند. اگرچه در این ماجرا معلم کلاس هیراد هم راضی است و نسبت به این اتفاق علاقه نشان داده است. هیراد تا کنون بسیاری از درس های مربوط به الفبا را که از معلم و مادرش فراگرفته در گروه مجازی شان ارسال کرده است.

هیراد در پاسخ به خبرنگار اجتماعی رکنا در مورد احساسش نسبت به اقدام خلاقانه و جالبش گفت: هدف من از این کار کمک به دوستانم بود که از درس عقب نیوفتند و بتوانند حروف الفبا را همزمان با من یادبگیرند. من به این کار خیلی علاقه دارم اگرچه پدرم دوست دارد دکتر شوم اما دوست دارم تا معلم شوم.

دوستی های کودکانه ای که محکم تر شد

هیراد در رابطه با نظر دوستانش در مورد ابتکارعملی که داشته ابراز داشت: دوستانم و والدین شان خیلی از کار من خوششان آمده و وقتی من برایشان ویدیو تهیه می کنم و به کمک پدرم آن را برایشان می فرستم، ابراز علاقه می کنند و من از این اتفاق خوشحالم.

مادر هیراد که خود مشغول تدریس در مدرسه است به خبرنگار رکنا گفت: با توجه به این که خود من هم معلم هستم و در ویدیوهای آموزشی ام از شعر و ابتکارات مختلف استفاده می کنم، پسرم نیز به این موضوع علاقه پیدا کرده و با درخواست از من و پدرش با استفاده از الگوگیری آموزش های من اقدام به آموزش الفبا به صورت شعر و روش های آموزشی جالی کرده است. این در حالی است که معلم هیراد نیز به همراه خانواده همکلاسی هایش از این موضوع استقبال فراوانی کرده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy