Tuesday, Dec 1, 2020

صفحه نخست » وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی کشته شدن فرماندۀ سپاه در سوریه را تکذیب نکرد

terrorSyria2_120120.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، از تأئید یا تکذیب خبر کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه پاسداران و سه تن از همراهان وی در حملۀ یک پهپاد در سوریه خودداری کرد، هر چند گفت : "به نظر می رسد خبرسازی" باشد.

با این حال، سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران گفت : "البته سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید [در اینباره] اظهار نظر کند." وی سپس تصریح کرد: "گزارشی از این موضوع نشنیده‌ایم و به نظر می‌رسد خبرسازی است."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

با این حال، دیروز دوشنبه سی ام نوامبر، رویترز، به نقل از مقامات رسمی، امنیتی و شبه نظامیان شیعه عراق نوشت که خودروی حامل یک فرماندۀ سپاه پاسداران و همراهانش یکشنبه ٢٩ نوامبر پس از عبور از مرز عراق در سوریه در اثر حملۀ یک پهپاد کشته شدند.

دو مقام امنیتی عراق تأئید کرده‌اند که خودروی فرماندۀ سپاه پاسداران حامل سلاح و مهمات به مقصد سوریه بوده است. همین منابع تصریح کرده اند که شبه‌نظامیان عراقی طرفدار حکومت ایران اجساد فرماندۀ سپاه پاسداران و همراهانش را از سوریه خارج کرده‌اند. به گفتۀ منابع عراقی فرمانده سپاهی کشته شده در سوریه "مسلم شهدان" نام داشته است که به فاصله اندکی پس از ترور سرتیپ پاسدار محسن فخری زاده، مسئول برنامۀ مخفی اتمی ایران در داخل این کشور، کشته شده است.

اسرائیل مواضع نظامی ایران و گروه های متحد آن در سوریه را منظماً بمباران می‌کند و گفته است که به عملیات خود تا خروج نیروهای ایرانی و متحدانش از سوریه ادامه می‌دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy