Tuesday, Dec 1, 2020

صفحه نخست » احمدرضا جلالی امروز برای اجرای حکم اعدام به رجایی شهر منتقل می‌شود

Jalali.jpg سازمان حقوق بشر ایران - به گفته خانواده احمدرضا جلالی، وی ساعت ۵ عصر امروز به زندان رجایی شهر کرج منتقل خواهد شد. مقام‌های قضایی گفته‌اند که او را برای اجرای حکم اعدام به رجایی‌شهر می‌برند؛ بنابراین خطر اعدام قریب‌الوقوع او وجود دارد.

محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران در این خصوص گفت: «احمدرضا جلالی در خطر جدی اعدام قرار دارد و فقط واکنش قوی و فوری جامعه جهانی می‌تواند جان او را نجات دهد».

همسر احمدرضا جلالی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «به وکیل احمدرضا خبر دادند که امروز (سه‌شنبه ۱۱ آذر) ساعت پنج عصر به وقت ایران او را به زندان رجایی‌شهر منتقل می‌کنند».

احمدرضا جلالی که بنا به دعوت رسمی دانشگاه تهران به ایران سفر کرده بود، در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ به دست ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و سه ماه را در بازداشتگاه این وزارتخانه به سر برد. اتهامی که مقامات در ابتدا به وی وارد کردند «همکاری با دول متخاصم» عنوان شده بود.

جلالی سپس در دادگاه انقلاب تهران به اتهام «محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل» به اعدام محکوم شده و این حکم در دیوان عالی کشور به تایید رسید.

در تاریخ ۴ آذر ماه، ‌سازمان حقوق بشر ایران طی بیانیه‌ای، با تأکید بر غیرانسانی بودن مجازات مرگ، صدور حکم اعدام برای دکتر جلالی را محصول توهم توطئه مقام‌های امنیتی ایران در زمینه اتهام جاسوسی دوتابعیتی‌ها، فشار و شکنجه برای اخذ اعتراف اجباری و نقض دادرسی عادلانه دانسته بود.

طی روزهای گذشته نیز چندین سازمان حقوق بشری ازجمله سازمان حقوق بشر ایران درطی یک نامه مشترک به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار توقف و لغو حکم اعدام احمدرضا جلالی شده بودند.

گفتنی است، زندانیان محکوم به اعدام در زندان اوین، معمولا پیش از اجرای حکم به زندان رجایی شهر کرج منتقل می‌شوند و حکم ایشان در این زندان به اجرا درمیاید. از همین رو، انتقال احمدرضا جلالی به زندان رجایی شهر، نگرانی‌ها را درخصوص اجرای قریب الوقوع حکم اعدام وی افزایش داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy