Thursday, Dec 3, 2020

صفحه نخست » اسرائیل به دانشمندان اتمی بازنشسته خود هشدار داد

iranis_120420.jpgسرویس امنیت داخلی اسرائیل و ستاد امنیت ملی تایید کردند که به دانشمندان اتمی بازنشسته کشور توصیه شده است که به خاطر تهدیدات رژیم ایران به انتقام جویی به دنبال هلاکت محسن فخری زاده به یک رشته اقدامات احتیاطی دست بزنند و به دقت مواظب اطراف خود باشند. همچنین امروز (آدینه) اعلام شد که مقامات مسئول امنیتی به شهروندان اسرائیلی توصیه کرده اند که در سفر به خارج، پروتکل احتیاطی را به خوبی رعایت کنند، زیرا احتمال آن میرود که حکومت ایران بخواهد به انتقام جویی در خارج از اسرائیل دست بزند، زیرا در داخل کشور اجرای این گونه توطئه ها دشوار است.

رادیو اسرائیل - این نخستین بار است که مقامات مسئول در اسرائیل، این گونه علنی، از احتمال انتقام گیری حکومت ایران سخن می گویند و این تهدید را جدی می گیرند و به تدابیر احتیاطی دست می زنند.

در ارزیابی ها گفته شده که اگر رژیم ایران امکانی برای اجرای تهدیدهای خود داشته باشد، خواهد کوشید در ظرف هفته های آینده آن را عملی سازد. استدلال آن است که اگر سوءقصد از جانب رژیم ایران علیه شهروندان اسرائیلی و یا منافع این کشور در خارج از اسرائیل، و یا مراکز یهودی در کشورهای جهان رخ دهد، پرزیدنت ترامپ فرصت کافی برای مقابله به مثل و یا حمله نظامی نخواهد داشت، زیرا کمتر از هفت هفته دیگر باید پست ریاست جمهوری را به جو بایدن تحویل دهد.

این گمان پیشتر عنوان شده بود که اگر حکومت ایران به یک اقدام خونین و گسترده علیه اسرائیل و یا اهداف آمریکایی دست بزند، پرزیدنت ترامپ ممکن است دستور حمله نظامی گسترده به تاسیسات نطنز را صادر کند.

مقامات امنیتی اسرائیل به دانشمندان اتمی بازنشسته گفته اند که پیاده روی روزانه را به صورت همیشگی انجام ندهند، بلکه هر روز مسیر متفاوتی را انتخاب کنند. به آن ها همچنین توصیه شده است که هنگام خروج از خانه دور و بر خود را خوب نگاه کنند. در این توصیه، به دانشمندان فعال و افرادی که در کوره اتمی دیمونا و دیگر مراکز حساس اسرائیلی همچنان مشغول کار هستند، ابلاغ نشده است، زیرا آن ها در طول سال ها همیشه تدابیر امنیتی را رعایت کرده اند.

یک کارشناس امور امنیتی در اورشلیم گفت که با پیشرفت های تکنولوژی، ایران می تواند از طریق تلفن همراه و وسایل الکترونی دیگر مسیر حرکت دانشمندان اتمی را زیر نظر بگیرد و با هک کردن ایمیل و امکانات کامپیوتری خانگی به اطلاعاتی دست یابد که انجام توطئه را آسان تر سازد.

با آن که بعید است رژیم ایران بتواند مزدورانی را در داخل اسرائیل اجیر کند که به انجام چنین ماموریتی بپردازند. با این همه، اسرائیل معمولا همه تهدیدها را جدی می گیرد و خود را برای رویارویی با آن آماده می سازد.

بیشترین هشدار به اسرائیلیانی است که به سفر خارج از کشور می روند. ستاد امنیت ملی اسرائیل به این افراد توصیه کرده که در حضور افراد محلی، زبان عبری را با صدای بلند صحبت نکنند، نشان های اسرائیلی بر لباس خود نداشته باشند و تنها از مکانی عبور نکنند.

به اسرائیلیان همچنین توصیه شده در اماکنی که تدابیر امنیتی در آن جا رعایت نشده توقف نکنند. نگرانی آن است که در آستانه جشن کریسمس، گروه های تروریست اسلامی در صدد کشتن شهروندان مسیحی برآیند و اسرائیلیان نیز آسیب ببینند.

بیشترین نگرانی مقامات امنیتی اسرائیل متوجه بحرین و امارات عربی متحده است که ماموران حکومت ایران به وفور در آنجا فعالیت دارند. اکنون شماری رستوران ها، مدارس و نیایشگاه های یهودی در هر دو کشور در حال احداث است که آن ها هم باید تدابیر امنیتی سختگیرانه ای را به اجرا بگذارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy