Tuesday, Dec 8, 2020

صفحه نخست » هشدار هولناک «زن خفاش» درباره ویروس کرونا

khofash_120820.jpgالعربیه - شی ژنگ‌لی، زن ویروس‌شناس چینی که با نام مستعار «زن خفاش» معروف است، از زمان شیوع ویروس جدید کوید-19، هر از چندگاهی در رسانه‌ها ظاهر می‌شود و با پرده برداشتن از جزئیات جدیدی در باره این ویروس کشنده، اظهارات و هشدارهای خود را به تیتر اصلی رسانه‌ها تبدیل می‌کند.

اما این بار «زن خفاش» هشدار جدید هولناکی را درباره بیماری همه‌گیر کرونا داده و گفته است که انواع دیگری از ویروس‎های خطرناک کرونا در خفاش‌ها وجود دارد.

شی ژنگ لی، که معاون موسسه ویروس‌شناسی شهر ووهان چین است، گفت: «این ویروس‌ها کشنده هستند و توانایی انتقال به انسان را دارند».

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

این محقق چینی همچنین در بررسی‌های جدید خود، نتیجه گرفت، این نوع خفاش‌ها که حامل چنین ویروسی هستند، نه تنها در چین بلکه در جنوب آسیا نیز از آنها یافت می‌شود.

اگر چه همه تحقیقات علمی نشان می‌دهد که ویروس کرونا از خفاش‌ها نشات گرفته است، اما دکتر «شی ژینگ لی» معتقد است که این ویروس به احتمال زیاد به واسطه میزبان دیگری که هنوز شناسایی نشده است، به انسان منتقل شده است.

قابل ذکر است که خانم «شی ژینگ‌ لی» پس از هفته‌ها دوری از زمینه‌های تحقیق در باره ویروس کرونا، اکنون بار دیگر ضمن رد این باور که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین خارج شده، دوباره به خط مقدم بحث و بررسی در این باره بازگشته است.

رسانه‌های چینی پیشتر اعلام کرده بودند که دکتر شی ینگ لی، به دلیل سال‌ها تجربه و مطالعه در باره ارتباط بین خفاش‌ها و ویروس کرونا به زن خفاش مشهور و نام او با شیوع ویروس کرونا مطرح شد، او بارها اظهار داشت که منشاء و منبع این بیماری آزمایشگاه ووهان نیست و تحقیقات او هم در چین و هم در خارج از این کشور مورد توجه قرار گرفته است.

«شی ژینگ لی» با توجه به این‌که سال‌ها پژوهش و تحقیق درباره‌ ویروس‌های کرونا را دنبال کرده و نقش خفاش‌ها را پیگیری کرده، به «زنِ خفاش» معروف شده است. او نتایج مهمی درباره این ویروس به دست آورده و سال‌ها در غارهای مرطوب وقت خود را صرف مطالعه درباره‌ خفاش‌ها کرده است.

در نخستین روزهای اعلام خبر انتشار کرونا ویروس در ووهان چین، ژنگلی به آزمایشگاه فوق امنیتی‌اش در ووهان رفت و در سه روز موفق شد، مراحل انتقال ویروس را کشف کند که نشان می‌داد این ویروس از یک نوع خفاش که زیستگاه آن هزار مایل با ووهان چین فاصله دارد، به انسان منتقل شده است.

پس از این خبر، گزارش‌های متناقضی در مورد سرنوشت این دانشمند منتشر شد تا جایی که برخی گفتند او با در دست داشتن پرونده‌های سری و خطرناک به سفارت آمریکا در پاریس گریخته، اما شی ژینگ لی، این شایعات را رد کرد و گفت همه چیز برای او و خانواده‌اش خوب پیش می‌رود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy