Monday, Dec 21, 2020

صفحه نخست » انستیتو تحقیقات پیو: مردم ۱۴ کشور پیشرفته جهان رژیم ایران را منفی می‌دانند

kh.jpg العربیه - رویکردهای سیاسی داخلی و خارجی رژیم جمهوری اسلامی ایران و دخالت تهران در امور کشورهای منطقه و سرکوب آزادی‌ها و حمایت از گروههای تروریستی در جهان باعث شد که بسیاری از مردم جهان رژیم تهران را یک رژیم بی‌ثبات کننده و مخرب در منطقه و جهان تلقی کنند.

انستیتو تحقیقات «پیو» (Pew Research Institute)، تابستان امسال با انجام یک نظرسنجی در ۱۴ کشور پیشرفته اقتصادی در جهان که نتایج آن در ماه جاری منتشر شد، نشان داد، حدود ۷۰ درصد از مردم این کشورها نظری بسیار منفی در باره رژیم ایران دارند.

طبق این نظر سنجی از هر ۱۰ نفر در میان مردم این کشورها تنها دو مورد نسبت به رژیم ایران نظر مثبت داشتند.

در این نظر سنجی که به طور گسترده در ۱۴ کشور مورد بررسی قرار گرفته است، اکثریت مردم برداشت‌های منفی از رژیم ایران داشتند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

برای نمونه مردم کشورهای اسکاندیناوی که شامل این نظرسنجی شده‌اند، بیشترین ارزیابی منفی علیه رژیم جمهوری اسلامی را داشته‌اند به طوری که در سوئد و دانمارک از هر ۱۰ مورد، ۸ مورد رژیم تهران را رژیمی مخرب و منفی تلقی کردند.

در اروپا نیز مردم اسپانیا و هلند نیز بیشترین و شدیدترین انتقادات را به رویکردهای سیاست رژیم به تهران از خود نشان دادند. در این دو کشور نیز از هر ۱۰ نفر ۸ نفر نگاهی بسیار منفی نسبت به عملکرد رژیم ایران داشتند.

مردمان شرق آسیا موضع ملایمتری نسبت به رژیم ایران دارند

مردم کشورهای شرق آسیا مانند ژاپن و کره جنوبی در این نظرسنجی نسبت به اروپائیان موضعی ملایمتر نسبت به جمهوری اسلامی داشتند اما با این حال از هر ده نفر ۶ نفر رژیم تهران را منفی و بد تلقی می‌کردند.

در نظر سنجی امسال انستیتوی پیو که شامل ایالات متحده و چین نیز بوده است، ایران کمترین امتیاز را کسب کرده است.

از میان مردم ۱۴ کشور به طور متوسط ۷۱٪ نسبت به رژیم جمهوری اسلامی که اخیران فعالان سیاسی و حقوقی ایران نام «جمهوری اعدام» به او اطلاق کردند، دیدگاه منفی داشتند.

در این نظر سنجی که بر ۱۴ کشور پیشرفته انجام شده است، ایران پاین ترین جایگاه از نظر محبوبیت را داشت.

طبق این نظر سنجی مردم آلمان رژیم ایران را بدتر از رژیم چین تلقی کردند.

در این نظر سنجی افراد بزرگسال ۱۱ کشور از مجموع ۱۴ کشور که از نظر تجربه در سطح بالایی قرار دارند، رژیم ایران را منفی قلمداد کردند.

وضعیت رژیم ایران در ایالات متحده آمریکا

در ایالات متحده آمریکا، این نظرسنجی نشان داد که ۸۲٪ جمهوری‌خواهان و کسانی که به حزب جمهوری‌خواه متمایل هستند، ایران را منفی می‌دانند، در حالی که ۷۰٪ در میان دموکرات‌ها یعنی ۷ نفر از ۱۰ نفر همان نظر منفی را به جمهوری اسلامی دارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy