Monday, Dec 21, 2020

صفحه نخست » عراق بابت بدهی به ایران جو به این کشور صادر می‌کند

iraniraq.jpg العربیه - سخنگوی وزارت کشاورزی عراق اعلام کرد که عراق بابت بدهی خود از بابت دریافت برق و گاز ایران آماده صادرات ۷۰۰ هزار تن جو به ایران با قیمت ۱۲۵ دلار در هر تن است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، سه‌شنبه ۲۲ دسامبر ۲۰۲۰، حمید النایف در این باره گفت: «کابینه عراق با صادرات این میزان جو به ایران در عوض تسویه بخشی از بدهی‌های این کشور به ایران، موافقت کرده است».

این نخستین صادرات محصولات مازاد جو عراق است.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰ عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران برای دومین بار طی دو سال گذشته به عراق رفت و در دیدار با همتای عراقی خود خواستار اجرای قرارداد دو کشور در خصوص فروش گاز و برق ایران و نحوه وصول درآمد آن شد. دیداری که ایران به آن امید داشت تا منجر به آزادسازی مقداری ارز و تزریق آن به بازار این کشور شود.

میزان بدهی کشورها در آمارهای رسمی چندان واضح مطرح نمی‌شود اما آنچه فعالان بخش خصوصی می‌گویند ایران بین چهار تا شش میلیارد دلار از عراق بابت صادرات گاز و برق طلبکار است.

یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق نیز پیش از این اعلام کرد که بدهی پنج ماه گذشته عراق به ایران در حوزه برق و گاز بین پنج تا شش میلیارد دلار است که بخش اندکی از آن وصول شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy