Friday, Dec 25, 2020

صفحه نخست » فیلم لحظه ترور نامزد انتخاباتی عراق

terror_122520.jpgالعربیه - پلیس عراق پنج‌شنبه 24 دسامبر 2020 از بازداشت دو نفر به اتهام ترور عبدالمنعم رشید السلمانی وکیل و نامزد انتخابات پارلمانی عراق خبر داد.

به گزارش رسانه‌های عراقی عبدالمنعم رشید السلمانی وکیل و نامزد انتخابات پارلمانی آتی دو روز پیش توسط دو فرد مسلح ناشناس در داخل حیاط منزلش در بغداد، پایتخت عراق، ترور شد.

در پی این حادثه دستگاه امنیت ملی عراق ویدیوهایی شامل صحنه ترور السلمانی را منتشر کرد که در آن دو فرد مسلح ناشناس شخص قربانی را در داخل حیاط منزلش در شهرک دانشگاه در بغداد دنبال کرده و پس از گشودن آتش به سوی او پا به فرار گذاشتند.



پلیس عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماموران امنیتی موفق شدند «عاملان ترور وکیل عبدالمنعم رشید السلمانی نامزد انتخابات پارلمانی پیش‌روی (این کشور) را طی 72 ساعت از زمان حادثه ترور دستگیر کنند».

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

در این بیانیه آمده است که عاملان ترور دو نفر بودند و هنگام فرارشان به سوی استان سلیمانیه تحت پیگرد قرار گرفته و با همکاری دستگاههای امنیتی در اقلیم کردستان دستگیر شدند.

طبق این بیانیه از دو فرد دستگیر شده سلاح به کار رفته در جنایت ترور السلمانی کشف و ضبط شد.

شایان ذکر است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق 6 ژوئن سال آینده را موعد برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور اعلام کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy