Thursday, Dec 31, 2020

صفحه نخست » سخنان فرمانده ارتش درباره حضور نیروهای هوایی جمهوری اسلامی در سوریه

AF_123120.jpgایران اینترنشنال - عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، گفت که نیروی هوایی و تکاورهای ارتش در سوریه و عراق حضور داشته‌اند و تعدادی نیز کشته شده‌اند.

او گفت که با نظر قاسم سلیمانی جنگنده‌های ارتش مواضع گروه داعش در عراق را بمباران کرده‌اند. موسوی توضیحی درباره آغاز حضور نیروی هوایی ارتش ایران در سوریه و عراق نداده است.

او درباره بمباران مواضع داعش در عراق گفت که سلیمانی «به این نتیجه رسیده بود که جنگنده‌های ارتش باید وارد شوند و کار اینهاست که قضیه را فیصله دهند وگرنه آنها داشتند به مرز ما نزدیک می‌شدند.»

پیش از این احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده ارتش، گفته بود که جنگنده‌های ایران در سال ۹۳ مواضع داعش در عراق را بمباران کردند.

فرمانده ارتش همچنین گفت که در مرحله اول نام ۱۷ نفر از نیروهای ارتش که سابقه درگیری با طالبان و همچنین در حضور کردستان و سیستان بلوچستان را داشته‌اند به قاسم سلیمانی داده و خواستار حضور آنان در سوریه شده است.

او اضافه کرد: «اما بخش مهم‌تر آن مربوط به نیروی هوایی بود. خوب نیروی هوایی یک امکان بالقوه و موثری برای این کار بود. آن هم با شرایطی که کشور سوریه داشت. بالاخره رفتن در چنین فضایی که صحنه آن معلوم نیست، از دست یک عده خلبان جان برکف که برای یک همچین فضایی تربیت شدند برمی‌آمد.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

فرمانده ارتش توضیح بیشتری درباره جزئیات حضور نیروی هوایی این نهاد در سوریه نداده است. موسوی همچنین بدون اشاره به تعداد دقیق گفت که تعدادی از نیروهای ارتش در سوریه و عراق کشته شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy