Friday, Jan 1, 2021

صفحه نخست » رضا پهلوی: رژیم ایران مردم را از هر گونه شادی محروم کرد

Reza_Pahlavi_3.jpg العربیه - رضا پهلوی فرزند شاه سابق ایران، رژیم تهران را به ادامه مبارزه و متحد ساختن مردم جهت بازگرداندن کشور و آزادی‌های سلب شده تهدید کرد. وی رژیم را به محروم کردن مردم از شادی‌ها و گسترش فقر و افسردگی متهم کرد.

پهلوی در توئیتی گفت: «رژیم امسال ایرانیان را از هر گونه ابراز شادی محروم کرد اما نتوانست از اراده ما جهت مبارزه برای آزادی و بازگرداندن کشورمان بکاهد. هر روز جنبش دموکراسی خواهی در ایران متحدتر می‌شود، این یک تلاش ملی است و ما عقب نخواهیم نشست».

پیشتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران گفته بود که کشورش سخت‌ترین روزها را به دلیل همه‌گیری کرونا تجربه می‌کند. روحانی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: «صادرات غیر نفتی ما به دلیل تحریم‌ها طی نه ماه اخیر به شدت کاسته شد و اقتصاد ماتحت فشار زیادی است».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

دیپلمات‌های غربی هشدار داده‌اند حتی در صورت لغو تحریم‌ها، بعید است شرکت‌های بزرگ غربی که بازار ایران را در سال ۲۰۱۸ ترک کردند به سرعت به ایران بازگردند.

هنگامی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی آغاز شد، هتل‌ها و رستوران‌های تهران مملو از سرمایه گذارانی بود که تمایل شدیدی به سرمایه‌گذاری در بازارهای بکر ایران داشتند.

اما توافق هسته‌ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ سه سال پس از خروج آمریکا عملا فرو پاشید و ایالات متحده تحریم‌های سختی علیه ایران اعمال کرد. در نتیجه آن، شرکت‌های بزرگ آمریکایی قراردادهای میلیاردی خود با ایران را لغو کردند.

در همین راستا، جمهوری خواهان متعهد شدند در صورت بازگشت بایدن به توافق هسته‌ای بدون موافقت کنگره، به تحریم شرکت‌های سرمایه گذار در تهران اقدام خواهند کرد. سناتور تام کاتن در اظهاراتی گفته بود، شرکت‌ها باید بدانند در صورت عدم توافق در کنگره، پس از بازگشت یک دولت جمهوری‌خواه به کاخ سفید تمام قراردادها لغو خواهند شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy