Friday, Jan 1, 2021

صفحه نخست » رسانه خبری روسی: امریکا و اسرائیل برای جنگ علیه رژیم ایران آماده شده اند

isr_010120.jpgرادیو اسرائیل - یک رسانه خبری روسی به نام مسکوفسکی کامنت در گزارشی نوشت که اسرائیل و ایالات متحده برای رویارویی جنگی با حکومت اسلامی ایران، به آمادگی کامل رسیده اند.

این ارزیابی، بدنبال رزمایش دو روزه ارتش اسرائیل در شمال و تدابیر دفاعی دیگری است که اسرائیل و ایالات متحده در هفته ها و ماه های اخیر به آن دست زده اند.

روزنامه مسکوفسکی کامست که در مسکو منتشر می شود، در ارزیابی خود، با به اقدامات اخیر ارتش آمریکا و اعزام بمب افکنهای بی ۵۲ و هواپیماهای سوخت رسان به این بمب افکن ها در گزارشی نوشت: آمریکا و اسرائیل آماده جنگ با ایران هستند. در این گزارش می خوانیم:

اوضاع جاری در خاورمیانه به شدت، رو به وخامت است. در آستانه سالگرد ترور قاسمی سلیمانی توسط امریکایی ها، در منطقه منتظر انتقام جویی باشند. در این زمینه، آمریکا زیر دریایی هسته ای و رزم ناوهای خود را به خلیج فارس اعزام کرده است.

در این گزارش از جمله آمده است که شش روز پیش، کاربران سرویس FlightRadar خبر دادند که پنج فروند هواپیمای سوخت رسان نیروی هوایی آمریکا بر فراز آسمان عراق به پرواز درآمده اند. براساس گزارشات رسانه های گروهی، این هواپیماها سوخت لازم را در اختیار هواپیماهای نظامی در صورت آغاز جنگ قرار خواهند داد. ظاهرا، این هواپیماهای سوخت رسان سوخت لازم را در اختیار هواپیماهای بمب افکن بی - ۵۲ قرار داده اند که از پایگاه نظامی آمریکا در آلمان به سوی عراق به پرواز درآمده بودند. طی چند روز اخیر، هواپیماهای سوخت رسان پیوسته، بر فراز آسمان عراق و در نزدیکی مرز با ایران در پرواز می باشند.

در روز ۱۲ ماه دسامبر، در پنتاگون اعلام کردند که دو فروند هواپیمای بمب افکن بی - ۵۲ پرواز تجسسی در منطقه خلیج فارس انجام داده اند. به گفته نظامیان آمریکایی، هدف از این پروازها، نمایش آمادگی آمریکا برای اجرای عملیات نظامی در هر لحظه لازم می باشد. بر اساس گزارشات رسیده، هواپیماهای رادیو الکترونیک آمریکایی بر فراز خلیج فارس نیز به پرواز درآمده اند.

در پی ترور محسن فخری زاده، آمادگی نظامی در منطقه افزایش یافت. ایران، اسرائیل و آمریکا را در این ترور مقصر می داند و وعده انتقام گیری را داده است. چندی بعد، حملاتی علیه سفارت آمریکا در بغداد و پایگاه های نظامی آمریکا در عراق صورت گرفت. به اعتقاد کارشناسان، خطر آغاز جنگ بسیار زیاد است و برای این منظور، تمامی مقدمات فراهم می باشد.

احتمال دارد که امریکا دست به حملات گسترده ای علیه پایگاه های نظامی ایران در عراق و سوریه بزند و از این طریق، بخواهد تا ایران را به دادن پاسخ متقابل ناگزیر سازد. در حال حاضر، ایرانی ها به دنبال جنگ نیستند و از این رو، احتمال دارد، آمریکا به نحوی، ایران را مجبور به چنین کاری کند، مانند ترور مجدد یکی دیگر از مقامات رسمی کشور.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy