Friday, Jan 1, 2021

صفحه نخست » چرا ترامپ مرخصی سال نو میلادی را ناتمام گذاشت و به واشینگتن بازگشت؟

trumpReturn_010120.jpgالعربیه - منابع خبری آمریکا روز پنج‌شنبه 31 دسامبر، گزارش دادند که در پی افزایش تنش میان ایران و آمریکا در عراق، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده، برنامه‌های ویژه تعطیلی سال نو میلادی را ناتمام گذاشته و سریعا به واشینگتن بازمی‌گردد.

شبکه تلویزیونی آمریکایی « CNN»، طی گزارشی آورده است که دونالد ترامپ به دو دلیل تعطیلاتش را ناتمام و به پایتخت این کشور بازمی‌گردد: «اول افزایش تنش میان تهران و واشینگتن و احتمال برخورد نظامی آمریکا با ایران در عراق و دوم تصمیم برخی جمهوری‌خواهان برای عدم تایید پیروزی جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب در کنگره است.»

این شبکه خبری گفته که این دو دلیل، احتمالا باعث شده تا ترامپ روز پنج‌شنبه به واشنگتن بازگردد و از شرکت در شب مهمانی سال نو صرف نظر کند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

قرار بود دونالد ترامپ، شب میهمانی سال نو را در پالم‌بیچ ایالت فلوریدا سپری کند، به همین دلیل دوستان او و دیگر میهمانان پیشاپیش در باشگاه وی در جنوب فلوریدا جمع شده‌اند.

به گفته سه منبع مطلع، قرار بود ترامپ در این مراسم حاضر شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا معمولاً با حضور در مراسم سال نو و ایستادن بر فرش قرمز در برابر نمایندگان رسانه‌ها و دوستانش، سخنرانی می‌کند اما این بار در اقدامی غیرمعمول حضوری از خود نشان نداد. ترامپ امسال در طول اقامتش در فلوریدا بر مسئله نتایج انتخابات و روند تصویب پیروزی بایدن در کنگره که قرار است در تاریخ 6 ژانویه برگزار شود، تمرکز داشته است.

ترامپ پیشتر از اینکه ایران ممکن است در روزهای آینده به حمله پهپادی آمریکا که منجر به قتل قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس ایران شد، پاسخ دهد، ابراز نگرانی کرده بود.

یک منبع آگاه حدس زد که پرونده ایران می‌تواند از عوامل موثر در بازگشت به وشینگتن و ناتمام گذاشتن تعطیلاتش باشد.

دونالد ترامپ و معاون او مایک پنس و همچنین برخی از جمهوری‌خواهان خواستار عدم تایید یا تصویب پیروزی جو بایدن از سوی کنگره شده‌ و برخی از جمهوری‌خواهان خواستار لغو کلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy