Tuesday, Jan 5, 2021

صفحه نخست » ولیعهد عربستان و امیر قطر در آغوش هم

arab5.jpgالعربیه - شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی امروز، سه شنبه 5 ژانویه 2021 در فرودگاه العلا این کشور از تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر استقبال کرد.

امیر قطر برای شرکت در چهل و یکمین اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج که امروز سه شنبه در شهر تاریخی العلا برگزار شده، به سعودی سفر کرده است.
این نشست به دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی برگزار شد.

پیش بینی می‌شود، این اجلاس علاوه بر تمرکز بر مسئله همکاری کشورهای خلیج، پرونده‌های دیگری مانند مشارکت‌های استراتژیک منطقه‌ای و بین‌المللی، پرونده ایران و برنامه هسته‌ای آن نیز بررسی خواهد شد.

روز گذشته شاهزاده محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی درباره نشست سران شورای همکاری کشورهای عربی تاکید کرد که این اجلاس، برای همبستگی این کشورها خواهد بود.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

او در نشستی که در ریاض برگزار شد، گفت: «سیاست‌های ما مبتنی بر تحقق مصالح اعضای شورای همکاری کشورهای عربی خلیج است.»

ولی‌عهد سعودی با اشاره به اینکه «می‌کوشیم در نشست شورای همکاری خلیج برای مقابله با چالش‌هایی که منطقه‌مان با آنها مواجه است، به همبستگی برسیم» تاکید کرد که در این نشست به خواست رهبران کشورهای عضو برای همبستگی جامه عمل پوشانده می‌شود.

او در ادامه افزود: «همه تلاش‌ها را برای نفع و امنیت ملت‌های شورای همکاری کشورهای عربی خلیج به کار می‌گیریم.»

ولیعهد سعودی گفت: «نشست سران شورای همکاری کشورهای عربی خلیج روند پیشرفت و شکوفایی را تقویت می‌کند.»

در همین حال، شیخ تمیم بن حمد آل‌ ثانی امیر قطر شامگاه دوشنبه 4 ژانویه 2021 از مشارکتش در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیجی که قرار است امروز سه‌شنبه در منطقه العُلا در پادشاهی عربی سعودی برگزار شود، خبر داد.

دیوان امیری قطر دوشنبه در جزئیاتی در این‌باره اعلام کرد که شیخ تمیم بن حمد آل‌ ثانی امیر این کشور در اجلاس سران شورای همکاری خلیجی که سه‌شنبه در پادشاهی سعودی برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

در بیانیه دیوان امیری قطر آمده است که «حضرت والا مقام شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ریاست هیأت قطری شرکت کننده در فعالیت‌های چهل و یکمین دوره از اجلاس سران کشورهای همکاری خلیجی که سه‌شنبه در استان العُلا در کشور برادر پادشاهی عربی سعودی برگزار می‌شود را بر عهده خواهد داشت».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy