Thursday, Jan 14, 2021

صفحه نخست » استرالیا کبوتر آمریکایی را که غیرقانونی به این کشور سفر کرده می‌کشد

bbc14.jpgبی بی سی فارسی - کبوتری که از آن سوی اقیانوس آرام سفر کرده، قرار است به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین سختگیرانه قرنطینه استرالیا، از میان برده شود.

گفته شده این کبوتر در اواخر ماه اکتبر در حین مسابقه در ایالت اورگان آمریکا ناپدید شد و تقریباً دو ماه بعد در ملبورن استرالیا پیدا شد.

اما مقامات می‌گویند این کبوتر که جو نامگذاری شده است "خطر مستقیم امنیتی زیستی" برای جمعیت پرندگان و صنعت طیور استرالیا ایجاد می‌کند.

قرار است این پرنده را بگیرند و بکشند.

کوین سل برد ، ساکن ملبورن می‌گوید این کبوتر را ۲۶ دسامبر در باغ پشتی خود پیدا کرده است.

او به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: "او بسیار لاغر بود ، بنابراین، من یک بیسکویت خشک را خرد کردم و برای او گذاشتم."

برخی تحقیقات اینترنتی آقای سل برد را به این نتیجه رساند که این پرنده که به نام مالکی در آلاباما ثبت شده است، آخرین بار هنگام مسابقه کبوترها در ایالت اورگن در غرب آمریکا دیده شده است.

اما پس از آنکه خبر ظاهر شدن جو در استرالیا خبرساز شد، مقامات که نگران خطر ویروس بودند با آقای سل برد تماس گرفتند.

کبوتر هنوز شکار نشده است، اما اداره کشاورزی، آب و محیط زیست استرالیا می‌گوید که به دلیل خطر سرایت ویروس به پرندگان محلی، باید جو را از بین ببرند.

سخنگوی این اداره در بیانیه‌ای گفت: "صرف نظر از منشا آن، هر پرنده اهلی که از وضعیت مربوط به بهداشت واردات و شرایط آزمایش برخوردار نباشد مجاز به ماندن در استرالیا نیست."

"تنها نتیجه ممکن برای کنترل خطر امنیت زیستی، نابود کردن این پرنده است."

هنوز مشخص نیست که این پرنده چگونه موفق به انجام سفر ۱۳ هزار کیلومتری از ساحل غربی آمریکا به جنوب استرالیا شده است، اما مقامات معتقدند که او احتمالاً با یک کشتی باری سفر کرده است.

در حالی که امکان ورود قانونی کبوتر به استرالیا وجود دارد، این روند دشوار است و ممکن است دهها هزار دلار هزینه داشته باشد و طی بیش از یک دهه هیچ کبوتری به طور قانونی از ایالات متحده وارد نشده است.

جو اولین کبوتری نیست که به خاطر قوانین سختگیرانه واردات حیوانات به استرالیا با مشکل روبرو شده است.

پیش از این در سال ۲۰۱۵ جانی دپ بازیگر و همسر سابقش امبر هرد پس از آوردن غیرقانونی سگهای خود ،پیستول و بو با هواپیمای شخصی به استرالیا، مجبور به عذرخواهی شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy