Friday, Jan 15, 2021

صفحه نخست » شلیک انبوه موشک‌های بالستیک سپاه

ballistic_011521.jpgرادیو فردا - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید در اولین مرحله «رزمایش پیامبر اعظم» اقدام به تست و شلیک انبوه «نسل جدید» موشک‌های بالستیک زمین به زمین کرده است.

در این رزمایش که روز جمعه، ۲۶ دی، در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد، بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، موشک‌هایی که «به سرجنگی جداشونده و قابلیت هدایت در خارج از جو و نیز قدرت اخلال و عبور از سپر موشکی دشمن مجهز» بودند، آزمایش و شلیک شده‌اند.

این رزمایش در ادامه رزمایشی در روز جمعه انجام شد که جمهوری اسلامی در میانه تنش چشمگیر در روابطش با آمریکا و کشورهای عربی در روز چهارشنبه، ۲۴ دی‌ماه، در دریای عمان و در نزدیکی اقیانوس هند آغاز کرد.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه که در این رزمایش حضور داشت، گفت که در کنار شلیک «نسل جدید» موشک‌های بالستیک، «حجم زیادی از پهپادهای تهاجمی رزمی» نیز به کار گرفته شده‌اند.



خبرگزاری تسنیم روز جمعه در گزارشی از این رزمایش نوشت که «نسل جدید» موشک‌های بالستیک که در این رزمایش شلیک شده‌اند، «در کلاس‌های ذوالفقار، زلزال و دزفول» بوده‌اند.

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، هم با طرح موضوع تست و شلیک «نسل جدید موشک بالستیک» در این رزمایش گفت که «زمان عملیاتی و آماده شدن» این موشک‌ها «نسبت به گذشته به یک دهم کاهش یافته و در کمتر از ۵ دقیقه از زمان استقرار، عملیاتی شده و قابلیت پرتاب خواهند داشت».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

حساب توییتری منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز فیلم کوتاهی از این رزمایش منتشر کرده است.

رزمایش جدید موشکی سپاه پاسداران در حالی انجام می‌شود که در هفته‌های اخیر بحث درباره آینده برنامه موشکی ایران، یک موضوع مورد توجه در حاشیه آینده روابط بین دولت بایدن و جمهوری اسلامی ایران بوده است.

برنامه موشکی ایران از جمله مواردی است که آمریکا با استناد به آن تهران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم می‌کند.

جو بایدن، رئيس‌جمهور منتخب آمریکا، که اعلام کرده است آمریکا به برجام باز می‌گردد، تاکید کرده است که دولت او به گفت‌وگو درباره آینده برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی ایران توجه دارد.

این اظهارات اما با واکنش منفی برخی مقام‌های حکومت ایران، از جمله فرمانده نیروی هوافضای سپاه مواجه شده است.

آقای حاجی‌زاده روز ۱۲ دی‌ماه گفت برنامه موشکی «خط قرمز» تهران است و «غلط می‌کند کسی بخواهد در این زمین مذاکره کند».

او تاکید کرد: «اجازه مذاکره درباره توان موشکی به هیچ مسئولی داده نمی‌شود.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز در سخنرانی ۱۹ دی‌ماه خود با تاکید بر اینکه حکومت ایران برای بازگشت آمریکا به برجام عجله ندارد، با دفاع از توسعه برنامه موشکی ایران گفت این برنامه اهداف «دفاعی» دارد و کشورهای غربی در این زمینه «نق می‌زنند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy