Wednesday, Jan 20, 2021

صفحه نخست » سازمان جهانی بهداشت: واکسن‌هاى کرونا منجر به مرگ کسى نشده است

vaccine.jpg العربیه - مارینجلا سیمائو دستیار مدیر کل سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه ۲۱ ژانویه که خود یک پزشک با تجربه برزیلی است، گفت، این سازمان تاکنون هیچ مرگ و میر ناشی از بیمارانی که واکسن ویروس کرونا را دریافت کردند، ثبت نکرده است.

به گزارش سایت سازمان جهانی بهداشت، ماریانجیلا سیمائو گفت: «ما یک واکسن داریم که به طور گسترده از آن در سرلسر جهان استفاده می‌شود و آن فایزر «Pfizer» است. ما هیچ مرگ و میر ناشی از هیچ یک از واکسن‌های فعلی را ثبت نکرده‌ایم».

سیمائو افزود: این سازمان گزارش‌های مختلف کشورهایی که در آن واکسن فایزر توزیع شده را بررسی و مطالعه می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

بیانیه دستیار مدیر کل سازمان بهداشت جهانی پس از آن منتشر شد که هفته گذشته مقامات نروژی از مرگ ۲۳ سالمند مبتلا به ویروس کرونا پس از دریافت واکسن «Pfizer» خبر داده بودند. البته مقامات رسمی در وزارت بهداشت نروژ سپس اعلام کردند که مرگ آنها هیچ ارتباطی با واکسن نداشته است.

او در باره نگرانی در مورد دشواری دستیابی برخی کشورها به واکس کرونا، گفت: «سازمان بهداشت جهانی تلاش کرد تا همه کشورها و همه ساکنان آنها فرصت تهیه این واکسن‌ها را داشته باشند».

سیمائو در عین حال درعین حال تأکید کرد که ۵۰ کشور اقدام به واکیناسیون کرده‌اند که ۴۰ مورد از آنها پردرآمد هستند.

او تاکید کرد که همه افرادی که به دنبال دریافت این واکسن‌ها هستند، واکسن را دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول بهداشت جهانی با اشاره به اینکه خود این واکسن را دریافت خواهد کرد، گفت، بنابراین نیازی به وحشت از پیامدهای واکسن نیست.

سیمائو گفت، سازمان بهداشت جهانی انتظار دارد اولین دوزها تا پایان فوریه سال آینده به همه کشورها برسد.

او افزود با توجه به بررسی واکسن‌های ارائه شد، ۶۴ مورد از آنها روی انسان آزمایش شده است، ۲۲ مورد به مرحله نهایی آزمایش جامع رسیده‌اند در حالی که ۱۷۳ واکسن دیگر نیز در آزمایشگاه‌ها آماده می‌شوند. او به محل آزمایش یا کشورها اشاره‌ای نکرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy