Thursday, Jan 21, 2021

صفحه نخست » سوریه: چهار غیرنظامی در حملات موشکی اسرائیل جان باختند

syria.jpg یورونیوز - دولت سوریه از حملات موشکی سحرگاه روز جمعه اسرائیل به استان حما در مرکز این کشور خبر داد و اعلام کرد که در جریان این حملات چهار غیرنظامی از جمله دو کودک جان باخته‌اند.

اسرائیل پس از به راه افتادن جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون صدها بار مناطق مختلف کشور همسایه را ‌هدف حملات هوایی قرار داده‌ است.

هدف عمده این حملات نیز مواضع نیروهای ارتش سوریه و متحدانش از جمله شبه‌نظامیان ایرانی یا نزدیک به ایران و نیروهای حزب‌الله لبنان است که برای حمایت از دولت بشار اسد در مقابله با نیروهای شورشی و اسلام‌گرایان افراطی به سوریه اعزام شده‌اند.

تل‌آویو برغم تاکید‌ها و حتی تهدید‌های مکرر مبنی بر مخالفت شدید با حضور نظامی ایران در سوریه تاکنون هیچگاه مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته و در عین حال اتهام انجام حملات را نیز منکر نشده است.

خبرگزاری رسمی سوریه روز جمعه با انتشار خبری در خصوص حملات موشکی سحرگاه امروز به استان حما، به نقل از منابع نظامی اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور اغلب موشک‌های شلیک شده از سوی اسرائیل را رهگیری کرده اما اصابت یکی از موشک‌ها به حوالی شهر حما سبب کشته شدن یک خانواده چهار نفره شامل پدر و مادر و دو کودک شده است.

مطالب بیشتر در یورونیوز

به گزارش سانا در جریان این حملات همچنین سه منزل مسکونی تخریب و چهار نفر زخمی شده‌اند که در میان آنها نیز دو کودک دیده می‌شود.

این در حالیست که دیده‌بان حقوق بشر سوریه روایت متفاوتی را از این حملات و نیز کشته شدن غیرنظامیان ارائه کرده است.

این سازمان غیردولتی مستقر در لندن که بواسطه ارتباط با منابع محلی رویدادهای سوریه را رصد می‌کند در گزارش خود آورده است که غیرنظامیان با ترکش و لاشه موشک‌های متلاشی شده پدافند هوایی سوریه که روی یکی از منازل مسکونی استان حما فرود آمده جان باخته‌اند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر جنگنده‌های اسرائیلی در حملات روز جمعه پنج موضع نظامی متعلق به ارتش سوریه را که به محل حضور نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان حزب‌الله تبدیل شده بود، هدف قرار دادند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد که در این خصوص تلاش کرده تا با یک سخنگوی ارتش اسرائیل گفتگو کند اما وی از هرگونه اظهار نظر در خصوص حملات روز جمعه خودداری کرده است.

حملات اخیر هوایی به مناطقی در سوریه که اوایل ماه جاری میلادی انجام شد نیز به اسرائیل نسبت داده شده است. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه در یکی از مرگبارترین این حملات از آغاز جنگ داخلی این کشور تاکنون مواضعی در استان دیرالزور واقع در منتهی الیه شرق سوریه هدف قرار گرفت و طی آن دست کم ۵۷ سرباز و شبه‌نظامی هوادار دولت سوریه کشته شدند.

مناقشه داخلی سوریه سال ۲۰۱۱ با سرکوب خونین جنبش دموکراسی خواهی از سوی برخی شهروندان این کشور آغاز شد و پس از مداخله قدرت‌های خارجی و پاگرفتن گروه‌های خشونت طلب و اسلام‌گرای افراطی به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد.

جنگ سوریه تاکنون بیش از ۳۸۰ هزار کشته به جا گذاشته و میلیون‌ها نفر از ساکنان این کشور را از خانه و کاشانه خود آواره کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy