Monday, Jan 25, 2021

صفحه نخست » چین با سبقت از آمریکا به مهمترین مقصد سرمایه‌گذاری خارجی در جهان تبدیل شد

china_012521.jpgیورونیوز - گزارش تازه سازمان ملل نشان می‌دهد که چین در سال ۲۰۲۰ میلادی با پیشی گرفتن از ایالات متحده به اصلی‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان تبدیل شده است.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) اعلام کرد که چین در سال گذشته میلادی موفق به جذب ۱۶۳ میلیارد دلار سرمایه خارجی شده است. این در حالی است که در همین مدت تنها ۱۳۴ میلیارد دلار سرمایه خارجی وارد اقتصاد آمریکا شده است.

اقتصاد ایالات متحده به عنوان جذاب‌ترین مقصد سنتی سرمایه‌های خارجی، در سال ۲۰۱۹ شاهد ورود ۲۵۱ میلیارد دلار سرمایه خارجی بود ولی در همین سال چین شاهد ورود ۱۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بوده است.

البته گزارش آنکتاد نشان می‌دهد که با وجود کسب جایگاه نخست توسط چین در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی جدید، ایالات متحده همچنان مرکز اصلی تجمع سرمایه‌های خارجی است.

با وجود این که دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود شرکت‌های آمریکایی را به خروج از چین و بازگشت به وطن تشویق کرد ولی از سال ۲۰۱۷ تا کنون سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در این کشور سیر نزولی داشته است. به طوری که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ میلادی ۴۷۲ میلیارد دلار و در چین ۱۳۴ میلیارد دلار بوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

گزارش آنکتاد حاکی از آن است که در مجموع، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان طی سال ۲۰۲۰ میلادی نزدیک به ۴۲ درصد کاهش یافته است.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy