Tuesday, Jan 26, 2021

صفحه نخست » بیانیه شش‌رنگ: خودداری شبکه من‌و‌تو از توضیح درباره سانسور صحنه‌های عاشقانه دو زن

manoto.jpgبا گذشت چهار روز از اعتراضات جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی درباره سانسور صحنه‌های عاشقانه دو همجنس در سریال‌های خارجی که از شبکه تلویزیونی من و تو پخش می‌شوند، این شبکه از ارائه هرگونه توضیحی خودداری کرده است.

روز جمعه، ۲۲ ژانویه مصادف با سوم بهمن ماه ۱۳۹۹، شبکه شش‌رنگ ویدئویی منتشر کرد که در آن مثال‌هایی از سانسور صحنه‌های بوسه دو همجنس و استفاده از کلمات توهین‌آمیزی چون "همجنس‌باز" و "دوجنسه" در سریالهای دوبله و پخش شده از شبکه تلویزیونی من و تو به نمایش گذاشته شده بود.

در این ویدئو، از شبکه من و تو خواسته شده بود توضیح دهد که چرا با وجود اینکه در خارج از ایران قرار دارد و موظف به رعایت قواعد رسانه‌ای و حقوقی جهانی است، همچنان مانند صدا و سیمای جمهوری اسلامی دست به سانسور محتوای مربوط به رابطه عاشقانه دو همجنس می زند. شش‌رنگ همچنین خواستار پایان دادن به این رویه شده بود.

ویدیو را در اینجا می توانید ببینید.

با وجود اینکه تاکنون ویدئوی مربوط به سانسور محتوای مربوط به رابطه عاشقانه دو همجنس بیش از ۱۰۰۰۰۰ بار در شبکه های اجتماعی مختلف دیده و هزاران کاربر که بیشتر آن‌ها از اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی (همجنسگرایان، دوجنسگرایان و ترنس/ ترنسجندر) هستند از شبکه من و تو خواستار توضیح در این‌باره شده اند، این شبکه هیچ‌گونه توضیحی در این مورد ارائه نکرده است.

شادی امین مدیر شش‌رنگ در این مورد می‌گوید:"چنین رویه‌ای که تصویر مصونیت مطلق و عدم پاسخگویی این نهاد را به نمایش می‌گذارد باعث تاسف و آزردگی همه کسانی است که به دمکراسی و حقوق بشر برابر همه انسان‌ها معتقدند. شش‌رنگ از پیگیری این موضوع بازنخواهد ایستاد."

درسال گذشته نیز موردی از یک گزارش پراز خطا و توهین آمیز نسبت به جامعه ال‌جی‌بی‌تی از شبکه بی‌بی‌سی را مورد نقد قرار دادیم که باعث پاسخگویی و عذرخواهی این رسانه شد.

جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در سال های گذشته به طور مکرر نسبت به پخش محتوای توهین و تحقیر آمیز علیه اعضای خود از رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران و همچنین بی اعتنایی این رسانه‌ها به مسائل و اخبار مربوط به این جامعه هشدار داده است.

شش‌رنگ (شبکه لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی)

سه شنبه ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ مصادف با هفتم بهمن ماه ۱۳۹۹

www.6rang.org



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy