Tuesday, Jan 26, 2021

صفحه نخست » هشدار فرمانده ارتش اسرائیل: طرح‌های جدیدی برای حمله به ایران داریم

pendent26-1.jpgایندیپندنت فارسی - فرمانده کل ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه هشدار داد که توافق هسته‌ای آمریکا با ایران، «اشتباهی استراتژیک» خواهد بود.

به گزارش شبکه خبری آی۲۴، ژنرال آویو کوچواوی گفت که ایران به‌سرعت به سوی دستیابی به سلاح هسته‌ای پیش می‌رود، و جهان باید فشار بر ایران را ادامه دهد.

بنابراین گزارش، ژنرال کوچاوی که در کنفرانس سالانه موسسه مطالعات امنیت ملی صحبت می‌کرد، هشدار داد که ایران سانتریفیوژهای پیشرفته‌ای ساخته که این کشور را قادر می‌سازد تا چند ماه دیگر - شاید هم تا چند هفته دیگر - سلاح هسته‌ای بسازد.

او به ایالات متحده آمریکا هشدار داد که نباید به توافق هسته‌ای برجام بازگردد، و تاکید کرد که این توافقنامه ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای باز نخواهد داشت.

او گفت که حتا در صورت اصلاح توافقنامه، توافق با ایران اشتباهی استراتژیک خواهد بود.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

ژنرال کوچاوی افزود که به ارتش اسرائیل دستور داده «طرح‌هایی برای مقابله با ایران آماده کند، که در سال‌های آینده تکمیل خواهد شد.»

مقام‌های اسرائیل می‌گویند که ایران پس از سال‌های تحریم از سوی دولت ترامپ، اکنون در موضعی بسیار ضعیف‌تر از زمان توافق برجام است، و هر توافق جدیدی باید شامل حذف بندهای «غروب» -- یعنی منقضی شدن برخی محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران - مهار برنامه موشکی دوربرد ایران، و حمایت این کشور از دشمنان اسرائیل در منطقه باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy