Thursday, Jan 28, 2021

صفحه نخست » به یاد مهرداد میناوند، چهره محبوب و خوش‌نقش دهه ۷۰

pendent27.jpgایندیپندنت فارسی - آن چهره جوان پرسپولیس دهه ۷۰ و آن چپ‌پای خوش‌نقش در جام جهانی ۹۸ فرانسه را که به یاد بیاورید، باور مرگ مهرداد میناوند را سخت می‌کند.

پسر جوانی که در باشگاه پاس درخشش را آغاز کرد، با پایان دوران سربازی‌اش به تیمی رفت که به آن دل‌بسته بود. زندگی با فوتبال برای او وقتی جذاب شد که پیراهن پرسپولیس را پوشید، وقتی ۲۰ ساله بود و خیلی زود به چهره جوان و دوست‌داشتنی برای هواداران پرسپولیس تبدیل شد. استانکو پاکله‌کوویچ بازیکن جوانی را از سال ۷۴ در پرسپولیس داشت که چپ‌پای خوش‌نقش و دونده‌ای بود به نام مهرداد میناوند.

مهرداد در پرسپولیس فقط یک فصل فرصت می‌خواست تا به عنوان بازیکن تیم ملی شناخته شود. او سال ۷۵ اولین اردوی تیم ملی را تجربه کرد و طی ۷ سال ۶۷ بار برای تیم ملی بازی کرد و دورانی خوشایند از فوتبال خود را در تیم ملی ایران گذراند. او در تیم محمد مایلی‌کهن یکی از جوان‌های نسل تازه تیم ملی بود.

مهرداد میناوند از بازیکنان نسل جام جهانی ۱۹۹۸ در تیم ملی ایران بود که از حضور در جام جهانی، فرصت بازی در اروپا را به دست آورد. میناوند به اشتورم گراتس رفت تا هم قهرمانی در لیگ اتریش را تجربه کند و هم قهرمانی در جام حذفی و دو بار قهرمانی در سوپرجام اتریش. میناوند در لیگ اروپا ده بار با پیراهن اشتورم گراتس بازی کرد و همین چندی پیش در صفحه توییتر خود صحنه‌ای را با اشتیاق به نمایش گذاشته بود که در حال مهار دیوید بکام است. مرور خاطرات برای بازیکنانی که دوران فوتبال‌شان تمام شده، تلخ و شیرین است، تلخ برای پایان دورانی جذاب و شیرین برای یادآوری آنچه رقم زده‌اند. میناوند پس از اشتورم گراتس، به شارلروا و سپس الشباب رفت و سال ۸۲ به پرسپولیس برگشت. دو سال پایانی فوتبالش را در سپاهان و راه‌آهن گذراند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

میناوند فقط ۴۵ سال داشت که با ابتلا به کرونا جانش را از دست داد، به تازگی با همسرش زندگی خانوادگی را شروع کرده بود. همیشه با اشتیاق از فوتبال حرف می‌زد و سرش با اجراهای برنامه‌های اینترنتی گرم بود و در کارهای تبلیغاتی فعالیت می‌کرد. میناوند در مربیگری فعالیتی طولانی نداشت اما دوره‌های کوتاهی در پرسپولیس ب، خونه به خونه بابل و سپیدرود رشت گذراند.

میناوند در دوران فوتبال خود چهره یکی از چپ‌پاهای فراموش‌نشدنی فوتبال ایران را ساخت، با نمایش‌هایش در پرسپولیس و تیم ملی، با بازی در جام جهانی و تجربه بازی در اروپا. آن تصویر جوان و پرنشاط را که از سال‌های دور به خاطر بیاورید، باور مرگش را دشوار می‌کند. او پیش از ابتلا به کرونا با بیماری دیگری دست و پنجه نرم کرده بود اما این ویروس مرگبار کرونا، میناوند را از پا انداخت.

میناوند روز دربی استقلال و پرسپولیس در برنامه‌ای اینترنتی همراه با علی انصاریان حضور داشت و اتفاقا هر دو نفر درگیر ویروس شدند. علی انصاریان نیز طی یک هفته اخیر در بیمارستان بستری است و مراحل درمان را پشت سر می‌گذارد.

در روزهای اخیر خبرهایی که درباره روند درمان میناوند شنیده می‌شد خوشایند نبود. اخبار روند درمان او با تبلیغات برای مدیران و کارگزار باشگاه پرسپولیس توام شده بود و پزشکان معالج او چند بار از اتاق بیمار گزارش تصویری زنده منتشر می‌کردند که مورد اعتراض قرار گرفت و این رفتارها دور از اخلاق پزشکی به نظر می‌رسید. خبر تهیه دارو از دبی و تکذیب آن و مواردی از این دست، روند درمان یک بیمار را چندان منطقی جلوه نمی‌داد. کیفیت درمان بیماران مبتلا به کرونا در ایران مدتهاست که مورد انتقاد قرار می‌گیرد و آمارها نگران‌کننده هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy