Wednesday, Jan 27, 2021

صفحه نخست » فیسبوک محتوای سیاسی را محدود می‌کند

fb.jpg یورونیوز - مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، روز چهارشنبه ۲۷ ژانویه (۸ بهمن) اعلام کرد این شرکت در پی محدود کردن میزان محتوای سیاسی در پلتفورم خود است.

وی در یک پست فیسبوکی نوشت: «یکی از مهم‌ترین بازخوردهایی که از جامعه گرفته‌ایم این است که مردم نمی‌خواهند سرویس ما به جای محلی برای بیان تجربیات، به مکانی برای سیاست و جنگ بر سر آن تبدیل شود.»

بنابر اعلام آقای زاکربرگ کاربران از این پس همچنان مختار خواهند بود که به صفحات سیاسی یا جنبش‌ها بپیوندند، اما محتوای سیاسی ظاهر شده در صفحات اصلی آنان محدود خواهد شد.

مطالب بیشتر در یورونیوز

فیسبوک پیشتر در فصل انتخابات آمریکا برای جلوگیری از به وجود آمدن شائبه تاثیرگذاری، محتوای سیاسی پلتفورم خود را محدود کرد. بنابر تصمیم جدید توصیه‌های خودکار به نمایش‌ درآمده برای کاربران جهت تشویق آنان به پیوستن به صفحات سیاسی از به بعد کمتر نیز خواهد شد.

مارک زاگربرگ گفت: «اگر مردم می‌خواهند درباره سیاست بحث کنند یا به گروه‌ها سیاسی بپیوندند باید بتوانند این کارها را انجام دهند. اما اگر ما بخواهیم چنین کارهایی را توصیه کنیم، به مردم خدمتی نکرده‌ایم.»

فیسبوک اعلام کرده است که کمتر از ۶ درصد محتوای این پلتفورم را محتوای سیاسی تشکیل می‌دهد. با این حال منتقدان می‌گویند این شبکه اجتماعی برای جلوگیری از نشر گسترده اخبار سیاسی جعلی آنچنان که باید تلاش نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy