Monday, Feb 1, 2021

صفحه نخست » مقامات بلند‌پایه اسرائیلی طرح حمله به ایران را بررسی کردند

is_ir.jpg العربیه - در حالی که اسرائیل برای جلوگیری از ادامه روند غنی‌سازی اورانیوم یا بازگشت به توافق هسته‌ای بدون اصلاح با ایران تلاش می‌کند، تلویزیون اسرائیلی سه‌شنبه ۲ فوریه ۲۰۲۱ اعلام کرد که مسئولان بلند‌پایه اسرائیل طرح ارتش این کشور برای حمله به ایران را مورد بررسی قرار دادند.

بنا به این گزارش مقامات اسرائیلی همچنین درباره استفاده از حمایت مالی فوق‌العاده برای تامین هزینه این عملیات گفت‌وگو کردند.

به گزارش سایت تلویزیون «ایران اینترنشنال» قرار است جلسه امنیتی شورای وزیران اسرائیل در این‌باره روز چهارشنبه برگزار شود».

این اقدام مقامات اسرائیلی پس از آن صورت می‌گیرد که بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه یکم فوریه ۲۰۲۱ تاکید کرد که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خاورمیانه را تهدید می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

بنی‌ گانتس در گفت‌وگو با تلویزیون «الغد» ضمن ابراز نگرانی درباره تهدیدهای ایران و عملیات‌های «تروریستی» تحت فرمان‌دهی رژیم تهران که باعث بی‌ثباتی در منطقه شده است، هشدار داد که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خاورمیانه را تهدید می‌کند.

از سویی آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در گفتگو با شبکه «ان بی سی» آمریکا نیز گفته بود چنانچه ایران به نقض تعهداتش ادامه دهد، ممکن است فقط چند هفته با دستیابی به مواد لازم برای ساخت بمب هسته‌ای فاصله داشته باشد.

ژنرال آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل یک هفته پیش اعلام کرد که او به ارتش کشورش دستور داده تا «طرح‌ریزی‌های اضافی» در سال ۲۰۲۱ را تدارک ببینند تا چنانچه دولت اسرائیل تصمیم به حمله به ایران بگیرد، «آماده باشند».

اظهارات کوخاوی تنها یک هفته پس از تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا مطرح شد. بر خلاف دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا که سیاست فشار حداکثری را در قبال ایران در پیش گرفته و به طور یک جانبه از توافق هسته‌ای خارج شده بود، جو بایدن اما به احتمال بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرد، به شرط آن که به گفته او تهران به تمامی تعهداتش به موجب توافق هسته‌ای پایبند شود.

در مقابل اما یک مقام ارشد ایرانی چهارشنبه گذشته اظهارات رئیس ستاد ارتش اسرائیل درباره «طرح‌ریزی» حمله علیه هر گونه تهدید هسته‌ای ایران را در چارچوب «جنگ روانی» ارزیابی کرد، و تاکید کرد که تهران در دفاع از خود و در مقابله با هر هجومی دست‌ بسته نخواهد ماند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy