Tuesday, Feb 2, 2021

صفحه نخست » جذب نیرو و عضوگیری ایران در سوریه برای شبه‌نظامیان به ۱۸هزار نفر رسید

syria.jpg العربیه - به‌گزارش دیدبان حقوق‌بشر سوریه، ایران به عضوگیری به نفع شبه‌نظامیان وابسته به خود و در راس آن‌ها حزب‌الله لبنان در راستای تقویت حضورش در خاک سوریه ادامه می‌دهد و حدود ۱۸هزار نفر را اخیراً برای این گروه‌های شبه‌نظامی، عضوگیری کرده‌ است.

روند عضوگیری علی‌رغم تلاش مستمر برای تضعیف حضور ایران در سوریه و وادار کردن آن به عقب‌نشینی از خاک این کشور از طریق حملات مداوم اسرائیل و تقویت نقش روس‌ها در مناطق نفوذ شبه‌نظامیان ایرانی، انجام می‌گیرد.

فرماندهان نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان وفادار به آنها، به‌ویژه در جنوب سوریه و منطقه غرب فرات، با در پیش‌گرفتن دست و دل‌بازی مالی و تحریک مداوم تعصب‌های مذهبی و فرقه‌ای، به روند جذب نیرو و عضوگیری خود ادامه می‌دهند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

این عملیات در شهر المیادین، کویر و حومه آن، منطقه آلبوکمال و سایر مناطق در حومه دیرالزور غرب رودخانه فرات انجام می‌شود. این نیروها در چارچوب «تیپ‌های العرین» وابسته «لشکر ۳۱۳» واقع در شمال درعا در کنار مراکزی در منطقه لجات و سایر مناطق در حومه درعا، خان ارنبه و شهر البعث در حومه قنیطره، نزدیک مرزهای جولان اشغالی سوریه انجام می‌گیرد.

بر اساس برآورد دیدبان حقوق‌بشر سوریه، تعداد «داوطلبان» در میان ایرانی‌ها و شبه‌نظامیان وفادار به ایران در جنوب سوریه به بیش از ۹۶۰۰ نفر رسیده‌است. شمار مردان و جوانان سوری در سنین مختلف که اخیراً جذب نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان وابست به آنها شده‌اند، در منطقه غرب فرات در حومه دیرالزور به حدود ۸۳۵۰نفر رسیده‌ است.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه تأکید کرد که شبه‌نظامیان ایرانی، عمداً عملیات جذب نیرو را در این مناطق شدت بخشیده و از مشغله کامل روس‌ها در ارتباط با توافق‌ها با ترکیه در شمال سوریه، به‌طور کامل بهره‌برداری می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy