Wednesday, Feb 3, 2021

صفحه نخست » منتقد حزب‌الله در جنوب لبنان کشته شد

salim.jpg العربیه - پس از اینکه لقمان سلیم نویسنده، تحلیلگر، محقق و فعال لبنانی، بعد از ظهر روز گذشته به صورت مرموزی در منطقه تحت کنترل حزب الله لبنان ناپدید شد، منابع لبنانی امروز پنجشنبه ۴ فوریه گزارش دادند که جسد غرق در خون این نویسنده در همان منطقه، پیدا شد.

رسانه‌های محلی لبنان با انتشار عکسی از جسد وی در حالی که در خودرویش به خون آغشته است، گزارش دادند که قاتلان او دو گلوله به سرش شلیک کرده‌اند.

پس از پیدا شدن جسد لقمان سلیم، یکی از نویسندگان برجسته لبنان به نام مکرم رباح در حساب توییتر خود نوشت: «کثرت مرگ اما جنایتکار یکی است... آه برادرم، لقمان... چه جنایتکار احمقی بود کسی که تو را به قتل رساند».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

در همین حال جنبش «المستقبل» به رهبری سعدی الحریری، نخست وزیر لبنان در یک بیانیه شدید اللحن، قتل لقمان سلیم را محکوم و چنین اقدام را جنایتی «فجیع و هولناک» توصیف کرد.

جریان «المستقبل» نسبت به بازگشت مجدد ترورهای زنجیره‌ای و قتل فعالان سیاسی و نویسندگان، هشدار داده و از مقامات ذی صلاح دولت لبنان خواست تا در اسرع وقت حقیقت پشت پرده این جنایت را روشن کرده و عاملان جنایت را معرفی نمایند.

گفتنی است که لقمان سلیم پیشتر به خاطر انتقادهای سیاسی از حزب الله و جنبش امل دو حزب وابسته به ایران، بارها از سوی طرفداران این دو حزب تهدید شده بود تا جایی که سال گذشته هنگام قیام مردم لبنان علیه فساد که حزب الله یکی از طرف‌های فساد تلقی می‌شد، طرفداران این دو حزب وابسته به ایران وارد باغ خانه لقمان سلیم شده و پیامی تهدیدآمیز برای او به جای گذاشتند آنها به او گفته بودند که با سلاح مجهز به صدا خفه کن گلوله وارد مغز او خواهند کرد.

این نویسنده لبنانی پس از این تهدید با صدور بیانیه‌ای مسئولیت هر گونه اتفاقی از قبیل ترور یا غیره برای خود را به عهده حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و نبیه بری رهبر جنبش امل دانست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy